onsdag 26. august 2009

Tordenvær!

I natt våknet omtrent hele nord-øya av et forferdelig tordenvær. Lyden var sykt høy, og "romlet" slo ut på richters skala, altså det som måler ristninger i jorda. Glassene mine i skapet skranglet, og ett (som jeg tror sang på siste verset uannsett) knustes. Enda jeg hadde alle gardinene mine igjen, så jeg stjerner lenge etterpå.

Etter en avbrutt 10-timers søvn, ble jo morgenen litt avkuttet, jeg var faktisk trøtt når jeg våknet. Jeg savner ikke det fra hjemme iallefall. Etter nattens kraftige regnskyll var omtrent hele gården igjennomvåt. Heldig for meg at jeg tok inn klesvasken kvelden i forveien.

Dagen har nok en gang gått i pakking, som man ser på bildet, så er en del av jobben min å pakke x antall blomsterbuketter i en liten eske. Og plutselig, TADAAAA, er de nedi, pakket og klart til den store blomsterfesten i Japan. Jeg pakket ikke mindre enn 15 bokser i dag, i og med at pakkerommet vår var for vått i går. Det regnet jo tross alt hele dagen. Det fine papiret vi pakker de inn i, tåler ikke en dråpe vann, da revner det. Godt for meg at jeg kan trikset å tørke fingrene før jeg pakker.

Regnfri dag i dag, som også betyr masse biller, edderkopper og andre stygge insekter på blomstene. Det er absolutt NEI-NEI å sende, så alle 1000 blomstene må sjekkes, ristes og sprayes før de pakkes ned. De drittinsektene er stygge, de ser nesten ut som små skorpioner. Jeg skal IKKE ta bilde av de, for de hopper på meg om jeg kommer for nær, det er jeg sikker på. Dessuten biter de. Må også legge til at jeg sprayer vinduet og vinduskarmen grunding før jeg åpner det om kvelden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)