søndag 9. august 2009

Firlinger!

I dag har vi vært ned til Bethlehem å sett på bilparker. (Bethlehem er drabantbyen til Tauranga) Uheldigvis fant vi ingen til meg, alle var for dyre. Vil ikke bruke mer enn 3000$(12.000nok) på en bil som likevell skal bryte sammen om nøyaktig et år. Man får faktisk veldig bra biler for 3000$ her, absolutt, må bare finne den rette. Vi må nok bare lete mer på nettet for å se om vi finner noen greie der. Gjerne rosa, med store felger og monsterstort stereoanlegg. Det er forresten ikke vanlig at bilene har CD-spiller her.



Vi var å besøkte noen "naboer" i dag, og jeg har funnet ut at Bakers hus, ikke er rotete. Ikke i det hele tatt. Om det ligger en genser og et papirfly på gulvet, så er det ikke møkkete her fordi. Venneparet deres, som vi besøkte i dag, har 4 barn, alle under 10 år. Mannen i huset er en slask, man ser for seg de som sitter bare å krever at kona skal hente øl til han. Møkkete er ingenting, jeg ville heller spist middagen min på gulvet i stallen på Langklopp, enn å spist den der. Hunden som var der, hadde nettopp badet i dammen utenfor huset, en dam det ikke er "sirkulasjon" i, så den er veldig møkkete. I tillegg til badet hadde den rullet seg i hønshit (de har høner gående fritt), så gått inn å lagt seg på sofaen. Smakfullt.
Men uannsett, så hadde de 7 sauer, og en av de hadde fått firlinger i går. Jeg fikk selfølgelig flaskemate de 4, bare seee så søte de er. Minismå, sikkert ikke 1 kg en gang!

Stu lagde en bedre grønnsakshage i dag. Her skal vi plante litt forskjellig, har allerede plantet hvitløk, asparges og gresskar. Videre så blir det vel løk, potet, søtpotet, gulrøtter, og alt annet som vokser i jorda. Det finnes visst ingenting man ikke kan plante her. Hagen blir liggende under kiwi og mango-trærne.


Et godt alternativ til akebrett. Her har de aldri hatt snø, så de må kjøre ned gresset på morgenen, når gresset fremderles er vått etter natten. Utrolig gøy, men det går utover rompa nedover. Eneste måten å få stoppet før strømgjerdet, er å kaste seg av. Det er ikke så lett når det går kjempefort. Nicola fikk seg et kraftig skrubbsår, som i og for seg gjorde at jeg holder meg til aking på snø.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)