lørdag 8. august 2009

Frihelg

Fikk den store beskjeden i går om at jeg hadde frihelg. Hva i all verden skal jeg gjøre da? Hannestil på sofaen med laptoppen på fanget? Jepp!
Hele familien pluss de fra Chile har dratt ned til byen for å se barna spille kamper og ta en lunsj. Jeg valgte å bli hjemme, mest fordi jeg allerede er lei av de fra Chile. Var litt skeptisk i natt, de hadde fått tilatelse til å bruke badet mitt, som har ei dør rett inn til hvor jeg sover. Hva vet vel jeg om de fra Chile har for en vane å voldta norske jenter?
Tenkte jeg skulle sove lenge i dag, men neida, jetlagen henger igjen, og jeg våknet 0800, klar for en ny dag.

Skal være hjemme alene til over lunsj i dag, tenke jeg skulle gå meg en tur på jordene, se til geiterne, kyrne og ellers bare kose meg. Mulig jeg ser byen fra toppen? Isåfall skal jeg ta med kameraet mitt å knipse masse fine solskinnsbilder.

Vi er også bedd bort på middag i kveld, til en annen familie. Har ikke helt bestemt meg om jeg skal dra eller ikke, får se på behovet for å være alene!

Utsikten fra akkurat hvor jeg ligger nå. Jeg tror faktisk jeg skal dra fram støvsugeren å hjelpe Sue litt. Ikke nok med at hun har 3 barn og et hus på minst 300kvm, men også tre gjester helt fra Chile på besøk.

Jeg hadde veldig rett i at det ble fest i går. Occtavio laget nasjonaldrinken fra Chile til oss. Ikke det beste jeg har smakt, men heller ikke det værste. På en dårlig bøndernesfest hadde jeg lett klart å blitt full. Om jeg skjønnte spansken rett er det en blanding av vodka, druer, sitron og eggehvite. Sterk sådan, selv om de laget en ganske svak en til oss. Når jeg sto opp i morges var det 5 tomme vinflasker og 15 tomme ølflasker på kjøkkenbenken. Og det var i tillegg til den store flaska med Chile-egg-alkoholgreia.
Som påskeaften og 60årsdag i Norge.

Jeg og Isabel, den miste jenta, satt på nett i går å så på bilder fra norsk jul. Jeg har allerede lovt henne å lage pepperkakehus og pynte et tre ute med julelys. Midt på sommeren. Jøsses.
Jeg viste også hele gjengen youtubeklipp av nordlys. Tror muligens nordnorge blir fullt neste vinter.
PS: Vi har basseng i hagen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)