fredag 7. august 2009

Rosie skal snart ha en liten baby!

Nok en dag unnagjort på NZ, med masse å gjøre. I morges kom de fra Chile, 3 stk, og faktisk hjalp oss med arbeidet. Vi ble ferdige tidlig, og enda så fikk vi gjort mye ekstra, så er det ikke så mye å gjøre i morgen.

Dagen i dag har bestått av jabbing(jepp, jabbing) og mat. Frokost først, så har jeg faktisk en halvtime fri hver morgen etter frokost, greit å ha, siden det er kveld i norge på den tiden. Masse folk på msn og facebook. Vi jobbet rundt 2 timer før de fra chile kom, så ble det selfølgelig morning tea, så litt mer jobbing før det var lunsj. Sue slo på stortromma og laget en nydelig pai til lunsj. Ikke lenge etterpå ble det selfølgelig te igjen.

I dag har vi vært å sjekket geitene om noen er klare for baby enda. Noen tror vi faktisk har tre små i magen sin. Det blir gøy når de kommer. Mange av geitene er veldig tamme, siden de ble flasket opp av denne familien når de ble små. Mulig det blir noen "kopplamm/killinger" i år også! Det blir gøy!

Det ble desverre ingen bytur i dag, pga de fra chile. Jeg har heller ikke hørt noe om arbeidsuker heller, de sa de ventet med det til etter de fra chile har dratt. Like greit, for de tar så stor plass. To snakker ikke engelsk, så hun siste dama må oversette hele tiden. Jeg er glad jeg kan noen ord på spansk, slik at jeg kan kommunisere med dem når vi jobber.

Sue sa det kom til å bli fyll i kveld, noe jeg tror på. De har allerede startet med øl og vin, og jeg ser potensialet til en jabbfull kveld.

Rosie, kompisen min! Hun skal ha baby i september!
Isabel og Rosie. Rosie var Isabels "pet", altså kopplamkilling når hun var liten, det er derfor hun er så tam!
Tim med skoleuniformen sin sammen med Rosie, og Stu, vertsfaren min. Han ser faktisk så gammel ut som på bildet, i virkeligheten. Ble litt sjokkert inni meg når han sa han bare var 51 år.
De "trekantene" geitene har rundt halsen er av aliminium og forhindrer smartingene til å stikke ut igjennom gjerdet. De er veldig vant til de, og de sitter ikke stramt.
Avocado i hagen! De blir modne ca i oktober, samtidig som Kiwiene og appelsinene. Jeg blir sunn.

Barna her får foresten ikke lov til å spise så mye godterier i og med at de bor på en blomstergård. Det falske sukkeret og kjemikaliene gjør at de får pollenallergi. Kanskje Norge kan lære noe av det?
Fasaden på det store huset vertsfamilien bor i. Midt på taket er solcellepanelet, som varmer opp vannet.

3 kommentarer:

  1. Marit Reitan Sandvik7. august 2009 kl. 20:44

    Fint d nye NZ-bilde!:) Storkose mæ når æ læs bloggen din æ!=) Trives du så godt som d ser ut som eller? Vi må skypes en dag;)

    SvarSlett
  2. vi MÅ skypes en dag:D
    Trives kjempegodt, familien e så snill!
    D øverste bildet e jordan dæmmers, bakerst e geitern! Ska flytt dæm om et par uka, t der bilde e tatt fra. Ca rett utom huset mitt, sånn at æ kan ta me bebisan inn om natta i senga mi! hohoho!

    SvarSlett
  3. Ser kjempe fint ut :-D Håper du koser deg. moro og følge med på bloggen :-D

    SvarSlett

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)