lørdag 22. august 2009

Fridag betyr sushi til frokost og lunsj!

Fridag i dag. Godt, men det er ikke godt å ikke tjene penger. I og med at de ikke har jobb til meg, kan jeg heller ikke forlange å få kroner for å ikke gjøre en dritt. Dagen i dag har gått til mest henging, det er jo det trønderne er best til. Frokost på Mt. Maunganui besto av sushi, den beste sushien jeg har smakt. Jeg drar nok Grace med dit i morgen. Så litt shopping, i og med at det er vinter, lavsesong og finanskrise er det minimum 50% salg på alle varer. Mange eksklusive butikker har store plakater hvor det står at det er ingen varer over 100$ i butikken, altså 400kr.
Jeg fant derimot hittil yndilgsgodteriet mitt, bildet sier vel hvorfor.
Etter litt shopping (UGGS) møtte jeg Grace ved den store stadion. Det var klart for min aller første Rygbykamp i historien. Bay of Plenty (som er mitt fylke) mot Waikato(nabo-og Anne Lines fylke). Med andre ord, et nabooppgjør. Møtte Grace, hennes vertsfar og en kompis av han utenfor stadion. Snille kompisen kjøpte caps og flagg til oss. Kan jo ikke være førstegangssupporter uten å være skikkelig supporter sa han.

Rugby er en veldig røff sport. Jeg har aldri sett så mange stooore og sterke mannfolk samlet på en plass før. Hele 30 stk på banen samtidig, alle har forskjellige oppgaver. Grace la sin elsk på Bay of Plentys kicker, han som alltid sparker ballen når det er "straffe". Et stykke lengre ned er bilde av Grace og "Nr. 10", som da er kickeren. Hun ville vise verden at hun passet perfekt sammen med han.
Jeg, personling, la min elsk på selve spillet, eller når det var innkast. Som bildet overfor viser, så hopper de sinnsykt høyt. Grunnen er rett og slett fordi to spillere er ut på banen bare for å kaste opp en annen spiller, som også bare er der ute for å bli kastet opp. Jeg fikk ikke bilde når de var på topp, men se for deg, den lengste spilleren er den som blir kastet opp. De har masse muskler, så han mannen øverst er over 2m høy, og ca 115 kg. De to som kaster han opp (to karer på 150kg og 1,80 høy) hiver han veldig høyt. Det høyeste vi så i dag, var på over 4 meter høyt, altså man så 20cm klaring over en mann på 2meter og opp til skoene til han som blir kastet opp. Tviler på at Marits lag på steinkjer klarer det...

Favoritt"spilleren" min på Bay of Plenty ble til slutt maskotten. For en sjarmerende kar, man ser akkurat hva jeg mener på bildet over. Han syntes Grace var en stilig dame, og prøvde å sjekke henne opp. Kult blikk?

Etter kampen var over, åpnet vaktene slusene og slapp alle fansen innpå banen, hvor spillerne sto. Det var der vi fikk den gyldne muligheten til å "treffe" de stooore og sterke spillerne, og hvor Grace prøvde å overbevise "nr. 10" om at hun var hans rette. Bildet sier vel seg selv, de passer veldig godt sammen.

Når jeg kom tilbake til gården, var Stu og Sue på tur ut av døren, de skulle på date visstnok.. Grand er her og passer på meg og barna, lager god te til meg og vil bare farte rundt i huset. Jeg får ikke lov til å reise meg av sofaen en gang. Før Isabel måtte legge seg (kl 7, på en lørdagskveld), jobbet hun en time med håret mitt. Jeg lærte Nicola kinaflette, og Isabel skulle demonstrere at hun kunne det også, selvfølgelig på mitt hår. Ganske gøy, men jeg glad hun måtte legge seg før hun ødla hodet mitt.

I morgen er nok en fridag, tror Grace planla å dra meg med på vinsmaking og en fottur rundt Mt. Maungnui. I'm in! Iallefall ettersom fotturen kun varer en liten time. Etterpå blir det sushi!

3 kommentarer:

  1. Marit Reitan Sandvik23. august 2009 kl. 03:52

    Så my folk d va på et sånt lite lokaloppgjør!!:D arti! æ å vil se en ordentlig rugbykamp live! Selv om æ ha sett (å spilt) NM i Norge, e d nå anna i sportens hjemland altså..! (har itj sett d, men e 100% sekker!)

    PS! Man kaste folk på Steinkjer og;) (å d e IKKE mæ:P :P)

    Vil vær dær sammen me dæ!

    SvarSlett
  2. Koffer kaste itj du? du skulla kasta mæ vett!
    Lite å lite lokaloppgjør, d e jo itj som melhus-buvik da, mer som Rosenborg-molde:D
    25000 tilskuera å masse liv! Bay of Plenty Steamers e jo serieledera!!

    Vil at du ska kom hit!

    SvarSlett
  3. Marit Reitan Sandvik24. august 2009 kl. 00:32

    Nei, har anna rolla stort sett! men d æ ment e at æ itj bli kasta opp da, e gjerne litt for tung for d;) hehe.. som rbk-molde ja! såg i værtfaill vældi arti ut! e sliten æ, e bærre en kveld æ itj ha verre ut no i fadderuka..! hehe..

    SvarSlett

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)