torsdag 13. august 2009

Regn, regn og atter regn!

Arbeidsdagen ferdig for i dag, 9 hele timer. Ryggen min er litt sår etter all den klippinga av døde busker, men det kjennes godt. Har hatt ca 1 time med oppholdsvær i dag, altså 8 timer av dagen med regn. Heldigvis ikke sprutregn, men lett duskeregn. Ikke kaldt, jeg har jo selfølgelig klær fra Norge. Det kom selvfølgelig en storbestilling fra japan på Erica, så måtte ut å plukke. Regnklær og ipod er genialt, spessielt når jeg er der alene. Allsang for alle penga! Jeg er regntett, men de stakkars blomstene var våte. Ikke lett å være blomsterbonde når man må tørke ferske blomster over en gammel vifte. (bildet) Hanskene mine er selfølgelig førsteprioritet på vifta, de må jo være tørre og fine til regnværsdagen i morgen. Jeg har fått et stort kutt i fingeren (kokken selv...), så må bruke hansker når jeg rensker blomstene.

Ellers er det lite som har skjedd, tatt min første viktige telefonsamtale på engelsk, som faktisk gikk bra. Forsikring på den pene bilen min som jeg skal kjøre hjem helt for meg selv i morgen. Håper Stu kan kjøre forran meg, jeg er ikke helt sikker på veien enda. Det er 1000 veier rundt her, og enda flere rundkjøringer, filer, lyskryss og broer. Har allerede gjort en tabbe med å legge meg på høyre side av veien, håper ikke det skjer igjen. Veldig lett å glemme, selv om jeg sitter på "feil" side av bilen.

Klokken er 6, og det er ingen på kjøkkenet til å lage middag til meg.. What to do, jeg er sulten! Spagetti, suppe og pannekaker er det eneste jeg kan lage, men det er jo lunsj, frokost og dessert i dette landet. Minimum 4 kasseroller, en stekepanne og hele ovnen full av mat er middag her. Makan.. Tørr ikke spørre om de har hørt om hjemmelaget pizza... Er redd at de lager den med gaudaost, lammekjøtt og gresskar. Blir vel pizzahut i neste uke når jeg har to dager fri.

Vi gikk igjennom "reglene" i går, og alt virker veldig greit. Sue tilbød seg å ta klesvasken min, men hun skal for all der slippe å ta i mine møkkete klær. Snill dame, men tror hun har alt for mye å gjøre.
Jeg får ha så mye besøk jeg ville, så lenge de snakket engelsk, så det lover bra.

4 kommentarer:

  1. Marit Reitan Sandvik13. august 2009 kl. 18:47

    Høres bra ut!:) Savner slike arbeidsdager ja..:) Får du ikke lønn for hele dagen når d sjker noe annet? pussig.. Godt du fikk jobbet i går da!:) Skal på jobb nå jeg!;) Vi snakkes! Kommer til å savne deg på Melhusfestivalen!

    SvarSlett
  2. neeei, synns d va litt rart æ å...
    Men ska jobbe 40 tima i uka da, jobbe æ mer, får æ avspassering, å d e ganske greit.. da har æ jo lønn på "fridagen" min å:D

    SvarSlett
  3. Så du må snakke engelsk når du har besøk av nordmenn? Eller var det at de skal kunne snakke engelsk med vertsfamilien din?

    Krible litt etter å ut å reis igjen......håpe du får det knall! :-)

    SvarSlett
  4. må vel snakke engelsk med nordmenn rundt middagsbordet og slike ting tipper jeg... helt sikkert greit at de ikke snakker engelsk idetheletatt, men:D jeg kan jo ikke velge venner etter hvem som snakker engelsk flytende:D
    UT å reis:D

    SvarSlett

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)