mandag 10. august 2009

Bethlehem

Dagen i dag har bestått av jobbing, veldig deilig og faktisk ikke kjedelig. Jeg liker jobben her og jeg liker å jobbe sammen med vertsfaren min. Arbeidsdagen her er veldig oppstykket på grunn av all den kaffe- og tedrikkingen. Heldigvis tar hver "jobb" akkurat den tiden det er mellom frokost, te, lunsj, te og middag. Ganske greit. Rett etter lunsj i dag, dro jeg og Sue ned til Bethlehem, jeg for å fikse noe skatte- og førerkort greier, Sue for å klippe seg. Hennes niese er frisør nede i byen, og har spurt meg om å sitte hårmodell. Mer enn gjerne, det er jo gratis!
Var også innom et stoooort supermarked, hvor de helt garantert har alt en kan be om. Som en diger !obs.

Har dessverre ikke tatt noen bilder i dag, barna har vært på skolen, unntatt minstemann, som var syk. Jeg skjønner veldig godt at hun er syk, etter natten hos "naboene" med det sinnsykt møkkete huset. Hun sitter nærmest i fanget mitt nå, og forteller vitser fra en vitsebok. Uheldigvis er hun tett i nesten og lesber når hun snakker. Ikke lett å forstå kiwi-dialekten da. Steve Irwins dialekt er bare barnemat i forhold til New Zealand-dialekten.

I kveld skal vi sjekke ordentlig på trademe.co.nz (NZs finn.no) etter biler. Skal sende noen mailer, og kanskje Stu ringer noen for meg. Prøver å finne en civic eller corolla. De er visst de beste her, og jeg er enig.

Den eldste jenta (kan ikke skrive navn, minstemann blir så nyskjerrig når hun ser noen kjente navn i den norske teksten min) sitter å spiller piano her nå, og hun er skikkelig flink. De har ganske mye på "cv'n" sin, barna her, de spiller piano, går på dansing, spiller rugby og hockey. I tillegg til jakt, gården, skolen og alle vennene rundt her.

Skal prøve å printe ut noen noter på norske "slagers" som dovregubbens hall og noen julesanger, slik at hun kan spille de. Hun spiller noter som om det er bare barnemat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)