onsdag 19. august 2009

"Grandma" på besøk!

I dag har dagen så langt gått i jobbing! En deilig dag hvor vi plukket så mye som 7 esker som skulle til Japan. Kjørte plentraktoren med henger (rygget faktisk 30 meter) mellom blomstene og plukket i superfart! Ikke vanskelig å få opp speeden med Green Day spillende i mine ører. Må jo tross alt varme opp til Green Day-konsert i desember!
Til lunsj kom mammen til Sue på besøk. Hun har operert foten sin, så hun går med skinne på beinet. Hun kan ikke kjøre bil, så hun var veldig lei av sitt eget selskap. Har enda ikke fått med meg hva hun heter, hun ba meg kalle henne "grand"...

Grand er veldig trivelig. Etter jeg var ferdig med arbeidsdagen, støvsuget og vasket leiligheten min, satte hun meg ned i sofaen og sa "Hanne, tell me about your wonderful country of Norway!" En trivelig og sofistikert dame, som virkelig har satt pris på å leve livet som ung. For akkurat 50 år siden, august 1959, var hun i Norge, nærmere bestemt Bergen. De var 4 ungdommer som reiste til Europa, kjøpte seg en bil og kjørte rundt, fra nord til sør i Europa, i 2 måneder. For ei dame! Tenkt det, i 1959, i bil, rundt i Europa i 2 måneder! De tok ferga fra England og over til Bergen, og enda kan hun huske lukta av bryggen i Bergen. All fisken!


Hun kom med masse anbefalinger til meg, og sier til stadighet at hun har levd et helt liv fullt ut, og at det er verd å høre på henne. Gleder meg til å snakke mer med henne, og håper hun ikke skal fly rundt å syte over foten, jabbe altformye på kiwi-dialekt eller forhindre meg den dyrebare tiden jeg har på internett daglig.

Nå har jeg tatt kaffekoppen min(jepp, jeg drikker kaffe her nede), og satt meg i den andre stua. Har lett forgjeves etter et ullteppe, men med beina godt plantet i, en forsåvidt ødelagt, saccosekk, er jeg varm.
Tviler på at isoporkulene har blitt liggende mer enn i 10 sekunder hjemme hos mor, men her er de ikke blitt rørt siden jeg ankom Dusky farms. Jeg begynner å bli vant til det, selv om leiligheten min minner om stua hjemme hos mamma. Grønne blomster i vaser, lukten av grønnsåpe, og rent og pent hele tiden. Jeg er flink!!

Gleder meg masse til jeg og Anne Line skal sette kursen mot Auckland og Mamma Mia-show i september, og det samme for Green Day-konsert i desember!
Håper jeg har råd til alt, har ikke sjekket nettbanken min siden jeg ankom andre enden av kloden. Heldigvis får jeg lønn snart.
Skal også dra ned til byen, neste regnværsdag, og fikse bankkonto og New Zealandsk telefonnummer. Forsåvidt kan jeg enda nås på mitt norske nummer og noen skulle lure.

På bilde er Anne Line sammen med Dorset Horn, en relativt kul sauerase. Har ikke akkurat sett noe lignende i Norge, nærmere bestemt beitende rundt hytta vår. Skal tipse eieren..

3 kommentarer:

  1. Marit Reitan Sandvik20. august 2009 kl. 00:19

    Så my arti du e me på! Seff må du på konsert og sånt!!:D It`s the time of your life! Va steik blakk da æ kom att æ..:p Sooo worth it!!:D

    SvarSlett
  2. Hihi! bli nok bra ska du sjå:D Enda ei stunn t æ ska hem så:D

    SvarSlett
  3. Æ ååååå vil på konsert!! (har allerde sett dæm èn gang da.. men d holdt itj!! ;) )

    SvarSlett

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)