lørdag 29. august 2009

Alt klart til killinger!


Nok en superdag på andre siden av kloden. Lørdag, og hel arbeidsdag. Stu ba meg plukke litt Gold Strike i morges, mens han var en tur inn til byen. Han manglet litt, så jeg skulle plukke til han kom tilbake. Etter en time hadde jeg plukket 7 bokser med blomster, og han var i strålende humør resten av dagen. Mulig fordi han egentlig trengte bare 1, og måtte i teorien gjøre 6 stk i morgen, som er Stus helligdag.

Bortsett fra blomstene sto geiterne for tur. De skulle få en slags markkur, sjekkes klovene på, og klippes av frøene og flokene i pelsen. Ganske gøy, og jeg fant til og med ut at ene geita ganske snart, kanskje allerede i morgen, skal ha små søte. Noen av geiterne er veldig sky, og når vi hadde de inni den trange innhegninga, på ikke større enn huset til Anne Line, så lå de sky geiterne og gjemte seg under de andre. Stakkar søte små. Det er noen motsetninger også, som bare skal sitte i fanget hele tiden.
Da er det alt klart til killingene kommer. Mødrene har nytrimma pels, nytrimma klover og snart parasittfri!

Lørdagskvelden er enda ikke planlagt, mulig jeg drar inn til byen, bare for å gjøre noe. Her er jo alle i seng før 9, da er det ikke mye å finne på. (Fritert) kylling til middag! Fram med saltet!

2 kommentarer:

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)