lørdag 15. august 2009

Lammelevver til lunsj!


På New Zealand står alt stille når det er regnvær. Alt av utendørs aktiviteter er avlyst i dårlig vær, inkludert blomsterplukking. Vi har en bestilling i dag, som jeg skal ta etter afternoon tea. Det tar bare en time å plukke, så skal de legges på vifta til i morgen uannsett.
Jentene er borte på Highland Dancing-konkurranse, så det er bare meg og gutta som er hjemme. Stu laget en nydelig lunsj som besto av egg, bacon, sprøstekt potet og lammelevver. Ikke ille til å være fra Stu, han er ikke akkurat noen kokk, men det var veldig godt. Gutta sitter å ser Transformers nå, men i og med at jeg har sett den mange ganger før, er jeg bare i bakgrunnen, leser sladderblad og spiser sjokkis.

Kjørte ned til Bethlehem helt alene i dag, gikk litt i butikkene. Senteret er vel like stort som Melhustorget, men et monster av en matbutikk. Endelig fikk jeg colaen min som jeg har higet etter i 2 uker! Trodde slike matvarehus var fulle på lørdager, men neida, regnværet gjør at alle siter inne og sturer på slike dager. Alt står stille på regnværsdager. Merkes kanskje på vindusviskerne på bilen min, tror ikke de er av topp kvalitet, og heller ikke byttet ut siden 1991. Hvem trenger vel bra vindusviskere når man ikke kjører i regn.

Det er visst meldt dårlig vær i noen dager framover, så det blir nok lange og kjedlige dager på Dusky Farms framover. Greit for meg, jeg har fri på mandag og tirsdag. Jeg, Grace og Anne Line skal nok finne på masse sprell de dagene, håper jeg virkelig. Jeg må iallefall shoppe litt, mangler litt klær. Savner essojakken min, russegenseren og crocsen min. De har nok noe tilsvarende i dette landet, det skal ikke stå på butikker. Gleder meg til jeg er "tøff" nok til å kjøre helt inn til Tauranga, der er det tusen butikker og kjøpesenter. Og hundre filer på veien, lyskryss, rundkjøringer og andre gale bilister.

De vasker foresten ikke vinduer her, de bare har på litt vaskemiddel på utsiden av rutene når det regner... Makan, det skulle mamma ha sett.
Jessie derimot, elsker alt som er vått, og er ikke lenge under tak når det regner. (bildet)

4 kommentarer:

  1. Marit Reitan Sandvik15. august 2009 kl. 18:28

    haha, kjempebra!:p -jeg skal også bare ha på vaskemiddel..:p genialt..! hehehehehe.. morsomme folk! Håper dere finner på mye gøy på fridagene dine!:))

    SvarSlett
  2. tjoda.. vis d ikke regne hele dagen, så bli d skjolda å stripa nedover vinduet da:D å d regne ikke øverst på vinduet.. å helelr ikke på innsia... makan..
    :D

    SvarSlett
  3. hahaa...drit bra...æ syns dæm virke dritkul derre folkan din æ...hehe...:P
    men du..æ mene at denj betydningsfulle samtalen me mæ i går fortjene en plass i bloggen ass..:P hehe..

    SvarSlett
  4. d ska nok kom et helt referat i dagens innlegg:D
    æ ska bare kjør heeelt alein inn t storbyen først:D hohoohohoh

    SvarSlett

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)