tirsdag 4. august 2009

Keep to the Left!

Dagene går fort i NZ, spesielt når en har det morro. Har vært en fullpakket dag som startet kl 04.00 for min del. Ikke lett å snu døgnet, selv om en skulle tro det var vanskeligere å utsette det å sovne, enn det å våkne, så godt jeg liker å dra meg om morgenen. Sovepillene mine ligger på et fly som går mellom Auckland og Singapore, så de må jeg vel si evig farvel til. Kanskje likegreit, jeg kunne blitt avhenig.
Kofferten kom i dag, ca 17.00, så jeg har vært litt over et døgn uten bamsen min. Var ei vending litt redd for tollen, om de skulle ta snusen min, men neida, så da har jeg mest sannsynelig snus til mamma og pappa kommer å besøker meg.

Dagen i dag har bestått av foredrag fra forskjellige personer, både politi, traineer som har vært her før, og andre vertsfamilier. Politiet var det absolutte høydepungt, da han syntes det var veldig gøy å høre om bøter og fengselsstraff for fyllekjøring og "speeding" i Norge. Minstebot for fartsovertredelse her er 30 NZ$, altså 120 NOK. Ikke det at jeg skal kjøre fort her selfølgelig, jeg har nok med å konsentrere meg med å kjøre på FEIL side av veien på FEIL side av bilen. Alle fikk utdelt et ganske stort klistremerke vi må klistre på rattet vårt, hvor det står "Keep to the left". Kanskje greit å ha, vis man vet forskjell på høyre og venstre.

Selvfølgelig har vi hatt internasjonal aften i kveld, men innslag fra vært land. Jeg og Anne Line hadde, ikke uventet, bildeframvisning med Dovregubbens Hall i bakgrunnen. Vi måtte jo bevise for Kiwiene at Norge ER det peneste landet i verden. Tror faktisk de ble overbevist.

Fikk også høre masse om utflukter og hvor 'bare må se' på NZ, blandt annet rundttur på sør-øya. Ikke for å skremme mamman min, men det blir strikkhopping på meg nok en gang. Det er jo i dette landet strikkhopping ble oppfunnet. Men ikke vær redd, jeg kommer hjem igjen. (med video av hoppet)

I morgen får vi møte vertsfamiliene våre, og jeg tror alle er like spent som meg. Etter hva jeg har forstått, er det bare meg som skal jobbe med blomster, og ikke ha dager som er oppdelt. De andre skal jo melke kyr, og må opp 0500 om morgenen. Fikk også høre at Tauranga, hvor jeg skal bo, er en av NZs flotteste byer, med mest partyliv. Ikke rart jeg ble plassert der, ettersom jeg har skrevet "never drinking alcohol" på søknadspapirene mine.

Da er klokken halv 10 på kvelden, og jeg har planlagt å holde meg våken til minst 11 i kveld. Tre timer lengre enn i går.

3 kommentarer:

  1. Marit Reitan Sandvik5. august 2009 kl. 02:28

    "Never drinking alcohol"?!?! va du foill da du skreiv d da eller??

    Alt høres så flott ut!!:D :D

    SvarSlett
  2. Skjønner ikke helt hvordan man får det problemet at man våkner tidligere enn nødvendig jegaltså.... rare greier

    SvarSlett
  3. litt brisen på livet tru æ:D

    bare prøv duå jostein!:)

    SvarSlett

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)