onsdag 12. august 2009

Bilkjøp!



Da har jeg kjøpt bil! Den skal bare få seg en ny radiator, så er den god som ny! På fredag er jeg ute å gjør veiene på NZ utrygg!
1991 modell Corolla, kun gått 120.000 km. Strøken i lakken, og damekjørt hele veien. Kunne ikke ha kjøpt en bedre bil! Kun 8000 norske småpenger. Selfølgelig kommer det bilde når jeg har den i hus. Har cola-abstinenser, så gleder meg til å komme meg ned til Bethlehem for å kjøpe en god liter!

Ellers har dagen gått i ugress og gamle, døde busker. Lite blomsterbestillinger, så er greit å gjøre unna forefallent. Tror gården her har litt for mange blomsterbusker, de visner før de plukkes maksimalt på hver busk. Mer jobb på meg, når jeg skal klippe ned alt når de er visne. Ganske hard jobb egentlig, stor saks og masse armstyrke.
(bildet øverst)


Jeg "finner" flere og flere rare dyr her. Her om dagen ble jeg nedsprunget av en possum rett utenfor leiligheten min. Isj, de er ekkle.. I dag fant jeg verdens største insektlignende kakkerlakk i vinduskarmen min. Ikke vet jeg hvordan den kom seg inn. Æsj!

Jeg har enda ikke jobbet en "hel" arbeidsdag her faktisk, enda jeg har vært her ei uke. Alle dagene har enten endt i en liten bytur, chilenere eller noe annet som har oppstått. I morgen ser det "bedre" ut, og kanskje jeg får fyllt opp en 8timers dag, slik at jeg får 100% lønn.

2 kommentarer:

  1. Grattis med ny bil....blir nok deilig det ja, og du får sikkert igjen pengene når du selger den igjen. Hvor ofte får dere lønning da? Og blir det ført timer? Er jo ikke din feil at det ikke har blitt 8 timers dager....? KOs deg med alle insektene (gla jeg er i Norge)...:-) he he

    SvarSlett
  2. blir ført timer ja, men har en slags fastlønn uannsett... hjelper de jo når jeg er med til byen og kjører blomster å så...
    Får nok igjen akkurat det samme når jeg selger den, corolla er ganske etterspurt.. de er jo tross alt de bilene som holder lengst... om jeg ikke krasjer den da, selfølgelig...

    SvarSlett

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)