mandag 3. august 2009

New Zealand!!

Da sitter jeg endelig i New Zealand, etter nesten 30 timer på fly og 30 timer venting på flyplasser. Kofferten har de selfølgelig "glemt" igjen i Singapore, så den kommer nok i morgen. Fikk heldigvis stoppet underveis å handlet sokker, t-sjorte og undertøy før vi fikk dusje. Seminaret i Hamilton skal vare i 3 dager, altså til og med Onsdag. Har akkrat spist middag på hotellet, -hjortestek, slottspoteter, fløtegratinerte poteter og masse salat.

Vinteren her er ikke som jeg ventet. Alt er så grønnt og pent, alle dyrene går ute på gress. Eneste som "skurrer" litt, er at det ikke er blader på løvtrærne. Når vi landet var det 14 grader ute, akkurat nok til å ikke fryse i vanlig bukse og genser. Damen som hentet oss kom i bobblejakke. Tydeligvis en kald dag, så denne vinteren kan jeg leve med. Takker mamma for at hun tvingte meg til å ta med en fleecejakke i håndbagasjen, enda så lite plass jeg hadde til tax-freevarer. (Som på bildet jeg tok ut av vinduet, så er alt grønnt, men det mangler løv på trærne)

En liten ulempe oppi den fine vinteren, er at det er sjeldent de varmer opp f.eks hotellrommene. Vi har satt varmen på fullt,og håper på at det blir 25 grader før vi skal legge oss. Vi ble, heldivis, i forhold til engelsksnakkingen, fordelt på rom med noen som ikke kommer fra samme land. Jeg bor sammen med ei jente fra California, Grace, som ble strålende fornøyd når hun fikk låne ullsokkene mine i senga ved siden av meg. Det er gøy å snakke litt engelsk, iallefall når hun er pratsom. Nok å snakke om når hun ikke visste at Norge har midtnattsol, et eget språk og faktisk snø på lavlandet hele vinteren.

Ellers er gjengen på seminaret ganske godt fordelt, Sverige, Danmark, Luxenbourg, Tyskland, UK og USA. Noen har jobbet på gård hele livet, andre har aldri vært borti ei ku før.

(Anne Line sovnet før vi lettet fra Singapore, enda hun har et lite snev av flyskrekk. Tror nok hun er litt smittet av mitt "stressende" vesen...)

4 kommentarer:

  1. Marit Reitan Sandvik3. august 2009 kl. 19:35

    Å! Så morsomt å treffe så mye folk!! Er LITT misunnelig!! :p hehe.. Har vært på Øyberget, skal dusje og dra på jobb.. Same old, same old kan man si...

    SvarSlett
  2. hehehe, kjedlige menneska dokk e hem i norge assa! Sitt på hotellrommet å snakke skatt, avgifta å trygd me ho fra calif nu! hihi! ho va litt sjokkert når vi betale 36% skatt iforhold t dæmmers 8%:D

    SvarSlett
  3. Stilig der her Hanne..:)
    Håpe nå du får det knall nerri der..:)
    Må jo følg me dæ litt på bloggen her fremover skjønne æ..:)

    SvarSlett

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)