fredag 14. august 2009

Regn og bil!


Om det ikke var regn i går, er det iallefall regn i dag. Her kaller de det storm også, men tipper Været på TV2 hadde kallt det frisk bris. Til og med hockey-kampen til jentene ble avlyst i dag. I alle dager, tåler de ikke litt sideregn? Det har regnet konstant i hele dag, men vinden har ikke kommet før etter afternoon tea. Friskt vær, det gjør meg ikke noe spessielt, selv om jeg jobber ute. Regntøy og ipod, som jeg har nevnt før, redder enhver regnværsdag. Stu syntes synd på meg som måtte jobbe ute i dag, så han ga meg en time betalt fri. Ikke ille, selv om jeg lett kunnet jobbe.

Jeg hentet bilen min i dag, stakkar mannen måtte ta imot pengene i 20-dollars sedler. Jeg kjørte helt for meg selv og klarte meg veldig bra, til og med når jeg kjørte hjem helt alene, uten at Stu viste vei. Genialt!
Vi sjekket bilen en gang til på et godkjent mek.-verksted, og de sa jeg hadde fått en veldig, veldig bra bil for pengene. Fin, ikke sant?
Isabel og Nicola trener på sin Highland dancing nå, de har konkurranse i morgen. Ganske skummelt for en 8åring og opptre alene forran mange hundre tilskuere og 6 dommere synes jeg, men det ser ikke ut til at hun er så bekymret. Hun har tross alt danset i 4-5 år. Full styrke på sekkepipemusikk i hele huset når de trener.

Som sakt regner det masse, og kyrne som står på beitene over oss (rundt 300stk) er helt gjennomvåte. Synes egentlig litt synd på de melkekyrne, som må gå 2-3 km tilbake til "fjøset" for å bli melket, to ganger om dagen. Selfølgelig med et par ville hunder løpende i hælene, og en diger, bråkete firhjuling bak der igjen.
Så foresten på gjetinga på den andre siden av elva mens vi hadde lunsj i dag. Jeg er merktig imponert over hundene som gjeter alle kyrne helt riktig. De skulle igjennom 3 beiter i kryss og tvers, og opp til et beite over veien. Ikke èn eneste feil, og hundene samarbeider som om de snakker med hverandre. Skulle likt å sjett hundene gjetet en saueflokk på mange titusner. Sauene er litt mer vrange enn kyrne med melkespreng.

Litt uvant å være ferdig så tidlig med arbeidsdagen, men veldig godt også. Været minner litt om en trassig høstdag i morgen, så har absolutt ikke hjemmelengsel nå, uannsett hvor mye sol Trøndelag har hver dag. Sommeren er på tur hit, våren kommer om en ukes tid. Har allerede fått litt rødfarge i ansiktet, så det lover bra. God sjangse for negertryne i sommer..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)