torsdag 20. august 2009

Mohahaha!


Dagen startet med et stort smil om munnen! En possum hadde gått i fella vår, mohahaha! Det var, som Stu påsto, bare en liten babypossum som gikk i fella vår. Får frysninger, grøssninger og brekninger når jeg tenker på hvor stor mora hans er! Isj!
Vi skjøt den, denga den i hodet mange ganger, bare for å føle på å drepe et stygt og ekkelt skadedyr!
Å ja, den er stor, ca 1,7 kg!

Vi, nei, Stu flådde den og ga pelsen til Tim, som sparer til han har 1 kg med pels. Jeg skal gladelig sette opp fella igjen ikveld for å muligens fange noen av hans 100 søsken, eller den digre mora. I dag ble possums-tallet på NZ redusert fra 80 000 000, til 79 999 999! Og enda flere skal det bli iløpet av mitt opphold på NZ! Mohahaha!

Etter den fine (stygge) fangsten i morgest snakket jeg mer med "Grand". Hun fortalte at "in the olden days", altså når hun var ung, måtte hun ri 11km til skolen hver dag. Mandag til Lørdag. Litt av ei dame, eller hva! I tillegg, grunnen til at hun har operert foten sin, er fordi hun har trampet for mye på piano-pedalen og kjørt for mye bil i livet sitt. Makan!

Ellers har jeg gjort min SISTE Erica-jobb i dag. Og glad er jeg for det. Ingen er vel enda klar over at, for å få en boks med Erica, må jeg plukke rundt 10 000 "stims", altså blomster. I dag gjorde vi unna de siste to boksene for sesongen! For en lykkens dag! Nå blir det bare 100-stims jobber framover, med blomster som er mye mere gøy enn lyng-dritten som vi har på fjellet i norge også. På bildet er ca 1/3 av en boks med Erica. Tar ca 2-4 timer å plukke. Får fort med Vømmøl på øret og en snus innabords.
Som sakt, gleder meg meg til å få plukke kun Leucadendrons. Traktor (22hestekrefter, store karen) og henger fyllt opp med blomster! Så er det bare å sende til det Hvite Hus. Obama får ikke mer Erica, tror ikke han har hatt det noen gang heller. Skjønner det veldig godt.. Kjedlige fjellkvaster...

I morgen er en ny dag med nye (possums-)muligheter! Meldt sol, som halve dagen i dag besto av.
En annen oppdagelse i dag, gladnyhet for oss trøndere. Hjemmebrenning er lovlig i NZ!

2 kommentarer:

  1. For en herlig liten krabat du har fanga å tatt bilde av:) e d sånn at den sprett bortover som en liten kenguru når den bevege sæ`?

    Arti å følg me på bloggen din hanne:=) fortsett sånn!;)

    SvarSlett
  2. Herlig e den ikke, ugly! du skulla sjett den etter vi flådd den. så stygg at æ hælt itj å la kamerae mitt få kom nær den en gang! ISJ!
    Dæm hoppe vel som kanina tenke æ, når dæm spring..ellers fær dæm vel som GEDIGNE, FORVOKSTE rotta når dæm går.... har itj studert dæm så veldig nøye.. prøv me youtube eller nå:D

    SvarSlett

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)