fredag 21. august 2009

Purning!


Har allerede fått klager på at det ikke har kommet noen bloggoppdatering til norges morgenlesere, så må vel slenge inn nok et givende innlegg fra dagen i dag på den andre siden av kloden. Etter hva bildene forteller, kan dere bare gjette hva jeg har gjort i dag. Det er bare for noen timer, men ryggen er sår og håndleddene er blå. Min kjære ringefinger har gått ut av ledd 4 ganger siden jeg begynnte med klippingen av busken, men har lært et triks med å bare slå den på plass. Apoteket i Bethlehem får seg et besøk i morgen av en stakkars norsk jente som trenger sportstape for fingeren sin.


Jeg tror, ærlig som jeg er, at Dusky Farms ikke har nok jobb til å ha en trainee. Det eneste jeg har å gjøre i disse dager er "purning", som er å klippe de stakkars, HELVETTES buskene nede så de ser ut som skallede kinesere. Men det er en jobb man ikke kan gjøre hele dagen, så jeg går egentlig å slenger litt. Stu står å klør seg i hodet for å finne jobber til meg, så har gjort masse forskjellig unødveldige jobber i dag. Som å gjødsle beitet til geiterne for hånd, som allerede var grønnt. Gjødsle og plukke litt ugress under busker som allerede var døde osv.. Greit for meg, det er Stu som setter meg til å gjøre slike jobber. Han sier det blir anderledes i begynnelsene av måneden, når japan slenger inn bestillinger. Alltid like rolig i slutten av mnd. Og det er bare den 21. enda.. Makan, menmen...
Blir vel mer fart og spenning når geiterne får babyene sine, vi får mer possums i fellene og det begynner å gå mot vår.

Med Åge på øret kan jeg gjøre hva som helst. Jeg er ferdig med 1/3 av purningen av buskene i dag, så da er det bare resten igjen. Når jeg er ferdig med resten er det helt sikkert flere busker som er visne, så da er det påen igjen. Stu nevnte også noe om at en nabogutt brukte å komme å jobbe litt når det nærmet seg sommer. Han skal ikke få plukke blomster, det skal jeg, han skal få all purningen. Det skal JEG bestemme. Hahahaha! Han skal få kjenne på jobb ja, nå ja! Det er riktig nok ikke så ille, men det er endeløst og tungt, iallefall i pøsende regnvær eller steikende sol. I dag har vi hatt begge deler. Startet dagen i 2 bukser, 3 genstre pluss regntøy, og avsluttet dagen i sjorts og t-sjorte. Ikke ille...

Mye plunder og svada i dette innlegget, menmen..

Fri i helga, nok en gang, som sagt, ikke mye å gjøre på denne tiden av måneden. Jeg og Grace skal sjekke Mount Maunganui, muligens gå den turen som går rundt fjellet og ta båten ut til en liten øy hvor de har varme bassenger. Muligens akkurat det ryggen min trenger. Eller lommeboka.. Får se! Iallefall er det rygbykamp vi må se, har jo tross alt aldri sett en rugbykamp før.

I morgen er den STORE kampen, rugby. Australia-New Zealand. Tror det er 50% sjangs for seier. Kampen går i Australia, og på betalt TV på nz. Vi har selvfølgelig ikke den kanalen, men den går på gratis-TV på søndag. Tipper det blir stille i stua da, med Rugbyfans i hele familien. New Zealand er et veldig egoistisk land. Det gjør ikke noe om New Zealands lag i en sportsgren taper, så lenge Austalia ikke vinner.

Jeg benytter anledningen, bloggplassen og muligheten til å skryte litt av byen jeg bor i. Som nevnt før bor jeg like ved Bethlehem, som er en slags forstad til Tauranga. Nå er ikke Bethlehem verdens fineste plass, men jeg kan godt sette Tauranga på lista over en av verdens vakreste byer jeg har vært i. På bildet ser man bydelen Mount Maunganui, som er det samme som den døde vulkanen heter. Stranden er en av NZs vakreste på sommeren, med ca 27-30 grader i vannet, delfiner svømmende og et yrende folkeliv. Tror mamma og pappa må revurdere å kombinere NZ med Thailand, å bare være her fulle tiden istede. Det er sååå mye fint å se her, ikke bare Tauranga, men alle de plassene jeg og Anne Line har besøkt så langt.

Planen i morgen er å sette seg på en café på stranden i Mt. Maunganui og bare nyte synet. Mulig ta med laptoppen og virkelig nyte fridagen, en god formiddag. Hva er vel en fridag uten laptop, kaffe og avslappning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)