onsdag 30. september 2009

Tsunamivarsel!


Da er jeg tilbake til regn, blomster, killinger, kalver og tidlige morgener.
Dagene går i det samme, blomster og atter blomster. Jeg synes faktisk det er helt greit, liker jobben min forsåvidt, og er heldig som har en 9timers arbeidsdag i strekk, og har ettermiddagen og kvelden fri. Resten av gjengen driver jo med melking, så de har 3-4 unødvendige fritimer midt på dagen.

Isabel og Stardust begynner å bli flinkere! Enda så må lillejenta vår lokkes rundt av flaska, men hun blir mer og mer vant til å ha på grime.
Barna har skoleferie nå, så det er fullt kjør hele dagene. Jeg hører "HI HANNE!" ca tusen ganger pr dag, kanskje ikke noe jeg kommer til å savne når de er tilbake på skolebenken igjen.

Killingene fortsetter å komme til verden, jeg tellte hele 32 små søte i går. Kun én har dødd, som er ganske bra. Vi hadde regnet med 5-6 allerede. 4-5 mammer venter fremderles sine, så vi får håpe det beste! De er jo så søøøøte!

Det raset inn med meldinger om at jeg måtte passe meg for tsunamien, og som sant er, så var det ekstrasendinger på radioen hele morgenen om jordskjelvet nær Samoa. De opplyste hele tiden at en bølge skulle treffe kystlinjen, også Tauranga, men den var bare 1 meter høy. Ble litt irritert på at de først skremmer alle med at mange kan dø av en flodbølge, så at den er bare 1 meter høy. Plutselig nevner de at bølgen kommer i over 400km/t.. det kunne de jo nevnt sammen med "en meter høy", mener nå jeg.. Varselet ble trukket tilbake ca en halvtime før den skulle treffe oss.
Opplyser om at jeg bor på en stor høyde, mange kilometer fra kystlinjen, eneste vi kan merke tsunamien på, er at elva får en liten bølge! Ingen fare, folkens!

Det er forsåvidt litt gøy at det står så mye om New Zealand i nettutgaven til VG, selv om det ikke var så dramatisk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)