søndag 6. september 2009

Ei givende helg!

!

Da er nok ei givende helg over, med både jobbing og fri! Etter en travel arbeidsdag fredag, dro jeg ned å møtte Anne Line i Bethlehem, hvor hun kom rånende med sin flashe corolla! Vi dro opp til meg, jeg gjorde ferdig det siste av arbeidet, siden hun kjørte fortere fra Putaruru enn jeg gjorde for et par uker siden. Etter litt omvisning, labbing og skifting dro vi ned til Bayfair, som er et stoort kjøpesenter i Tauranga, og shoppa litt. Sushi på menyen, som Anne Line smakte litt av, og hjem med cola, potetgull, sjokolade og film etterpå. Må ikke glemme at Anne Line fikk ny hårfarge, av frisøren Hanne. I kjøkkenvasken!
Har kommet i den oppfattningen, at hvis man legger seg til å sove med den oppfatningen at klokka bare er halv 10, så er man mer opplagt når man vokner dagen etter, enda hvor sent det er når man legger seg. Alt er psykisk!

Lørdagsmorgen, opp og jobbe. Anne Line sov til etter morning tea, som alle i denne familien synes var ekstremt. Jeg lot være å nevne at i Norge sover man gjerne til 12 i helgene. Etter lunsj dro vi ned til byen igjen for den store happeningen!

Rugby og Mt. Maunganui
Før klokken 2 var vi på plass på stadion for å se på Steamers spille mot Canterbury. Jeg var evig spent på om min drømmemann, Daniel Carter skulle spille for laget sitt, men neida, han ladder visst opp til neste landskamp. Vi var klar for kampen som vi trodde skulle starte klokken 3, men da fikk vi beskjed om at den ikke startet før halv 6. Tid for sightseeing på Mt. Maunganui, måtte jo vise Anne Line den fineste bydelen man kan finne i verden. Stooor strand førte oss til turen vi skulle ta rundt Mount, samme som meg og Grace for et par uker siden. Etter som Marit Sandvik har vært så SUPERSNILL å faktisk sendt meg PAKKE (hinthint), så hadde vi Kvikklunsj på turen. Snille Marit som sender sjokolade til Hanne som er halve jordkloden unna. Skulle ønske noen kunne sende snus også...
Vi satte oss ned å nøt brusen fra sjøen, fuglesang og et herlig solvær som varmet en vakker sjel!
Stranden på ved mount er nydelig, og alle surfere var ute på denne solskinnsdagen. Ikke så alt for få menn rundt om kring i bar overkropp. Etterpå dro vi tilbake til Stadion, eller, etter en liten ufrivillig sightseeingrunde rundt i Taurangas rikmannsstrøk (vi blir her for godt), så kom vi endelig fram. Fant endelig plassene etter masse rot med ei distre dame en en liten unge. Skjønner ikke hva slike gjør på en rugbykamp.
Canterbury er New Zealands beste lag, og tror du ikke Steamers slo de! YEAH, en perfekt kamp som skapte stemning i en allerede solvarmet kropp! Tilbake til Hannes unit, med cola, potetgull og film igjen! Hva er vel ikke ei helg uten cola!

Søndag, og opp på jobb igjen. Anne Line sov selvfølgelig,
hun må jo få hvile seg etter 3 uker i strekk med kalvemating. Etter lunsj ble hun med meg på jobb, før jeg fikk fri kl 3. Jobben besto av plukking, og hun forsto hvor deilig det er å synge ut blandt blomstene i solskinnet mens man plukker til enda mer smilende amrikanere og japanere!
I og med at det var søndag, og selvfølgelig farsdag i dag, måtte de legge den store åpningen av "The Bridge" på en slik solskinnsdag. Bakers var nede på åpningen, og det var visst mange tusen tilstede. Etter vi var ferdige på jobb, tok vi turen nok en gang til verdens fineste bydel, Mount Maunganui, ikke over brua, den var jo stengt igjen. Litt shopping (alt er søndagsåpent i de store byene på NZ), og nøt en bedre "tea" på en liten café. Denne gangen sølte jeg ikke hele kaffen nedover genseren min, heldigvis.

Nå har Anne Line dratt, og jeg gruer meg til å ikke ha noen å jabbe shit med når jeg egentlig skal sove. Neste helg har jeg fri igjen,og om jeg ikke har noe storviktig å foreta meg, så skal jeg tilbringe det meste av den, sovende i den store dobbeltsenga til Anne Line! Nå har vi begge NZ-telefoner, og kan tekste og ringe villt til hverandre uten at vi betaler teleskritt eller noe sånnt! GØY!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)