lørdag 26. september 2009

Rapport fra Auckland By!


I skrivende stund er klokka slått 04:39 lørdags morgen, New Zealands tid. Ergo, vi har ikke hatt ett minutt søvn siden vi sto opp i morges, altså, vi (Anne Line: Æ føle mæ foill! Hanne: Ja, du sjer ut som en stranda hvalross der du ligg) ligger på YMCA midt i svarteste sentrummen av Auckland. Anne Lines kjørekunnskaper fra O' store Levanger by ble mektig utfordret i 10 felts bilvei, med et drastisk bytte av fil, nærmere 4 filer i en smekk. Skal ikke fremheve at noen Kiwier ble hissige på hornet...

Altså, vi har ankommet Auckland. Mamma Mia showet var helt i superklasse! Bedre enn filmen til og med. Ved siden av meg satt en mann, som var en av de feiteste, og største av de mennene jeg har sett i hele mitt liv. Når jeg har dårlig plass i stolen, tar mannen ved siden av meg VEL stor plass. Iallfall, når gjengen på scenen sang, sang han med, og når sistesangen startet, var han den første til å reise seg opp og synge og danse med. Hadde jeg hatt bare én drink til innabords, hadde jeg garantert gitt han en stor bjørneklem! Bildet er fra pausen i Mamma Mia Showet, hvor vi storkoste oss med en Strawberry drink under juletreet (?????)

Dagen har gått i litt shopping, jeg har kjøpt meg speilreflekskamera! Da blir det mange flere bilder fra NZ, både geitebabyer, Sky Tower Jump og sikkert mye annet "ræl!"

Påfølgende kveld har gått i ØL! Vi møtte Alan(england) og Feitze(canada), før vi dro til en eller annen pub for noen pilsner. Anna og Fredrik (Sverige) kom litt senere sammen med Christian (danmark).
Øl ble det, og kvelden ble lang. Ganske gøy å veksle mellom 3 språk når man sitter der. Supertrøndersk mellom meg og Anne Line, når vi ikke vil at anna skal skjønne hva vi sier(Fredrik forstår ikke norsk idetheletatt), og svensk-norsk, når vi vil at svenskene skal skjønne hva vi sier, og engelsk når vi bestemmer oss for at alle skal skjønne hva vi har på hjertet vårt en sein fredagskveld. Bildet forklarer en trivelig kveld. Fotogen som vanlig, Anne Line litt sløret i blikket. Vi har slått vår personlige rekord i å være våken lenge, drukket mange pils, og likevell er våken. Nei, forresten.. Anne Line sovnet nå... Snille Alan fant lommeboka hennes på pubben etter vi dro, så da må vi hooke opp med de i morgen også. Gleder meg til å møte Berit i Sky Tower i morgen. Skal ta den raskeste veien ned igjen. Bilder kommer!
Vi prøvde forresten å lære gutta triksene med snusboksen.. De likte ikke smaken av snus (pinglene) så hvorfor ikke bare lære de triksa?

God natt Auckland, byen som tydeligvis aldri sover...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)