fredag 18. september 2009

FRI!



Da har jeg fri, endelig faktisk, de siste tre ukene har vært slitsomme, men attpåtil gått fort! Er litt overrasket over meg selv, jeg våkner 10 minutter før klokka mi ringer hver morgen. Litt irriterende også, da jeg har et slingringsmån (slumringstid) på 30 minutter. Kjedlig å våkne enda 10 minutter før slumreperioden starter! I morges våknet jeg forsåvidt av et rifleskudd rett utenfor ruta mi, vi har som mål å utrydde kaniner på gården. Det blir litt av en jobb, og et større hull (graven til de søte kaninene) må graves, så vi slipper å ende opp med enda flere uhyrer som vil ha ferskt kjøtt til frokost. På bildet er kattefella vår. Det er en katt som går å lusker rundt her å produserer alt for mange andre vill-katter, så nå endelig skal vi få hass på henne. Stygg er hun å. Så fella er den gamle possum-fella, med en død kanin som agn. Kreativt, men funker forhåpentligvis. Håper forsåvidt kaninen ikke blir hengende der for lenge, vil ikke at hønene og Stardust ska kjenne liklukta...

Siste halvdel av fredagen i dag ble litt måfå, jeg gjorde jobb som ikke var nødvendig. Men hva gjør man ikke for å tjene penger, og å stå ute i sola for å gaule sangene til Kurt Nilsen ut i New Zealands varme luft! Stu ba meg om å gjøre den jobben, så det var ikke mi skyld at jeg tjener penger på dritt!

Geitebabyene er fortsatt søtest i verden, og det kommer flere og flere for hver dag som går! I dag fikk vår første "pet", altså tidligere koppkilling små bebiser, så nå er det mulighet for å komme litt nærmere enn bare på andre siden av busken, for å se på de søte små! Se den stolte pappaen da! Kjekkas, ikke sant? Han er lillebroren til Johnny Cash, og sønnen til Willie Nelson, og selvfølgelig heter han Elvis! Han er også en pet, og vil gjerne ha maisen sin til fast tid hver dag!

I morgen går turen ned til herskapshuset til Anne Line, hvor vi skal drikke cola til vi ikke er trøtte lengre, spise sjokkis, spise potetgull å se film, denne gangen Benny Knapp. (Benjamin Button)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)