tirsdag 15. september 2009

Tilbake til late dager!


Da er stress-perioden på Dusky Farms unnagjort for denne gang, og "latmannslivet" er i gang igjen. Planen Stu satte opp for meg i dag var å plukke de siste boksene som skal sendes i morgen. Jeg ble, utrolig nok, ferdig til lunsj. Etter det, og det var meg en stor hinsides glede, å stusse de siste buskene jeg har prakktes med i 1,5 mnd! Har riktignok hatt noen uker opphold nå, men jammen meg hadde jeg en ny giv til klipping av busker du! I og med at den nye given kom og sola steika meg i ryggen, ble jeg ferdig lenge før afternoon tea, og jeg var arbeidsledig igjen. Stu hadde gått ned til elva for å fiske Whitebait, slike små-små usynlige fisker som man bare ser øynene på, så vidt, når de ligger der nede i koppen han så stolt viser fram når han kommer opp...

Stardust har vært syk, veldig syk. Hun er forsåvidt syk enda. Stu gjorde en stor feil med å gi henne pulvermelk med en gang hun kom opp hit, og tenkte ikke på at magen var litt urolig av å sitte bak på hengeren opp den utrolige humpete gårdsveien, og at hun bare har drukket ekte ku-melk før.
Øynene er helt innsunket, hun er supertynn og klarer så vidt å reise seg. I går kveld, skulle vi nok en gang gi henne noe mot dehydrasjon. Hun hadde ikke energi til å løfte hodet en gang, så jeg måtte klemme væsken inn i munnen hennes. Etter en desiliter, og en halvtimes pause, hadde hun fått nok energi til å suge i seg en liten desiliter helt selv. Det var noe annet enn de to litrene hun drakk på styrten de første dagene.. I kveld var hun heldigvis bedre, men etter å ha snakket med Anne Line, er jeg fremderles litt redd for det nye hjertebarnet mitt..

Geitebabyene popper ut i lia her, til min store glede. Tvillinger, eller trillinger, er ikke helt sikker, kom i går, og to nye single kom i dag. Gøy for meg å gjemme meg bak busken med kikkert å se på de små nøstene! I morgen er de første små 2 dager gamle, altså de har sovet bort fødselen å begynner å løpe rundt å leke! Jeg GLEDER meg! Bildet er fra google, kan nesten ikke vente til jeg kan smugfotografere små søte løpende rundt.

Fri i helga som kommer, det er noe jeg virkelig ser fram til! Endelig sove! Sove, sove, sove og sove! Hele lørdagen! Og når jeg våkner, skal jeg klipe igjenn øynene bare en time til, for å så kanskje snu meg en gang. Etter jeg er helt sikker på at jeg har sovet maximum, skal jeg tasse på do en tur, så i kjøleskapet for å hente en cola, ta en stor plate sjokolade fra godterihylla mi, for å legge meg ned i senga igjen. Jeg lover, jeg skal ikke bevege meg noe mer før jeg skal kjøre ned til Anne Line. På søndagen er planen å gå rundt et slags fugle-fjell-resorvat-lignende greier, og tror du ikke at de anbefalte oss å gå opp ved soloppgang, i og med at fuglene synger mest på den tiden. Fjell-turen skal jeg absolutt på, men tror Anne Line på ha noen virkelig gode argument for å få meg ut av den store senga hennes tidligere enn nødvendig på min første fri-søndag på mange uker. Lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)