tirsdag 22. september 2009

Og navnet er "Unstabil"

Det blir bare varmere og varmere dager på New Zealand, mer fuglesang, grønnere trær, flere geitebabyer og flere kalver. I dag fikk vi 4 nye kalver fra auksjon som vi skal flaske opp, en har allerede fått navn; Unstabil.. Når den tryner 3 ganger på tur inn til låven, var jo navnet selvskrevet, mente Tim. Enig!

Ellers går dagene som vanlig, jobbing og soving. Har begynnt å prune de andre blomsterne, altså jeg plukker det som er før vi skal kutte ned resten med motorsag. Det blir godt å få det unnagjort, men jobben er slett ikke så ille. Ipod redder nok en gang arbeidsdagen, og jeg plukker massevis mens det er sol, slik at ejg slipper å bevege meg utendørs når det er "shower", altså regnskur! Utrolig hvor fort de kommer, regnskurene, rekker ikke å ta på regnjakka før jeg er gjennomvåt. Og er blomstene våte, blir det kaldt til de stakkar, lange fingrene mine. Ergo, bedre å være ute når det er sol, og inne når det er regn. Ikke ille tenkereslutat av en trønder som elsker regnvær.

Om nøyaktig 2 dager kommer Anne Line til Dusky Farms, og om nøyaktig 3 dager er jeg og Anne Line på tur til Auckland! To timers kjøring, så blir det Mamma Mia-show og pils etter det! Mer planer har vi ikke, enn å møte Berit på lørdag, muligens til lunsj!

Slenger inn et bilde av Anne Line i hennes arbeidsoutfit! Hun må ha litt mer solide arbeidsklær enn meg som tasser rundt i store joggebukser og en ullgenser str Mann!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)