torsdag 3. september 2009

Det handler om vinter!



En helt vanlig dag på Dusky Farms er unnagjort. Etter lunsj i dag, skulle Vinni, en nabogutt, komme å jobbe litt. Han er motocroskjører, og vil så gjerne ha penger. Vinni er 15 år, og en liten dott av en snørrunge. Har nettopp barbert av seg hanekammen, og etter hva Tim har fortalt, blotter han snabeln minst en gang pr busstur til skolen. Han gikk faktisk hele dagen, fra lunsj til arbeidsslutt å trodde jeg ikke snakket engelsk. Makan... Og når Stu sa jeg kom fra norge, fortalte han at han aldri hadde hørt om "norway" før, og ikke visste hvor det lå. For en type! Tipper jeg skal dra fram globusen i morgen, og fortelle på engelsk at der hvor jeg bor, lærer vi engelsk på skolen fra andre klasse.

Anne Line kommer i morgen, og jeg gleder meg. Da blir det ei helg full jabbing. Må desverre jobbe, men noen timer har vi da av likevell. Anne Line må jo få se sjøen hun også, innlandsbonde som hun er på New Zealand. Må nesten vaske litt i leiligheten min, det er rent, ikke noe med det, men Anne Line skal tross alt ligge på gulvet å glane inn under senga mi, hvor det er storproduksjon av hybelkaniner.

Det er omtrent 10ende gangen vi har fiskepai til middag i dag, ikke meg i mot, det er kjempegodt. Skal få Sue til å skrive ned oppskriften, sånn at jeg kan lage den når jeg kommer hjem! Trodde aldri i livet at fiskepai skulle smake all verdens, men utrolig nok, veldig godt. Minner kanskje litt om plukkfisk i ildfastform, med pasta istede for macaroni. Og tunfisk da...
Heldigvis ble det rester igjen, det betyr en ting, lunsj i morgen!

Kan fortelle litt om senga mi her, sånn i slutten av innlegget. De synes vinteren er fryktelig kald, noe jeg kanskje forstår, når de ble sjokkert over at alle i norge har isolerte hus. Under stretchlakenet mitt, som forsåvidt er at flanell, ligger det et stoooort saueskinn som er tilpasset senger. Puta er av flanelltrekk selvsagt, jeg kan jo ikke være kald på hodet når jeg legger meg om kveldene. Flanell-laken har jeg også, under dyna mi. Slik at vi slipper å vaske dynetrekk hver uke. Ganske genialt,at jeg ikke har tenkt på det før. Over dyna, ligger det ikke mindre, en dyne til. Altså, to hele dyner. For å ikke glemme det store ullpleddet som jeg bare måtte ha over dyna mi når jeg sov. Kunne ikke risikere å bli kald på beina når jeg sov. "what, don't you use pyjamas when you sleep, are'nt you cold!?".... Makan... Selv om jeg tasser rundt i to tykke gensre om dagene, betyr ikke at jeg fryser, det betyr bare at jeg liker å holde meg varm.
Joda, nordmenn i syden bruker ullsokker om kvelden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)