mandag 28. september 2009

Auckland!!


Jeg er litt redd for at dette blir et rotete og langt innlegg, men hva gjør vel det! I går kom vi hjem fra en meget vellykket, utrolig artig og våt (som i øller) helg i Auckland by. Jeg husket vagt at jeg skrev et innlegg på fredagsnatten, men tørr ikke lese det igjen. Det får bli med at dere leser det. Etter en fuktig natt på byen på fredag, hvor vi kom tilbake til hostellet i 4-5tiden (står sikkert i forrige innlegg). I og med at vi hadde så mange planer, skulle vi stå opp tidlig på lørdag. Dessverre så hadde et flertalls glass med øl bedre argument enn morgensola i Auckland..
Turen, etter vi hadde stått opp, gikk til et museum, maori og krigsmuseum. Ikke det morsomste på turen, men latter ble det likavell...
Mat, og rett ned på havna for å se på kule kraner og containere, og sist men ikke minst en øl. Hva er vel ikke bedre med en øl i solnedgangen på ei travel havn? Dyr var den også...
Kvelden ble nok en gang fuktig, og etter noen idioter av noen Australienere stjal jakken min med nz-telefonen min i, ble natten brukt til "jakkejakt". De tok telefonen når vi ringte, og fortalte at de var på Showgirls.

Showgirls, fant vi fort ut, er en strippeklubb. Aussiene svarte ikke mer på telefonen, så vi måtte jo ta turen inn. Feitze hadde ikke pene nok klær på(noe som han er evig skuffet for) for å komme inn, og AnneLine gadd ikke bruke penger på å se nakne damer sprette rundt ei svingstang, så det ble med meg og Alan. For å si det slik, jeg TROR det var et horehus, i og med at man kunne gå opp trappa for "FULL SEX & FULL SERVICE". Ikke ille, rart det bare var 10 mannfolk der oppe, billigere enn andre klubber var det også. Og billigere for damer enn menn... Makan..
Vi fant de ikke, så da er jeg herved jakkeløs. Ny telefon ble kjøpt i dag, og jeg har det samma NZ-telefonnummert enda, om noen skulle lure.

Søndag måtte vi sjekke ut fra rommet klokken 10. Det føltes som bare sekunder etter jeg hadde sovnet.
Turen gikk til SKY TOWER! Jeg hadde gått hele helga, og uka før, å stæra opp alle til å bli med meg for å hoppe, så da jeg endelig hadde kommet meg til skytower, hadde hangoveren tatt hodet mitt til fange. Men likavell, den tøffeste jenta feiga ikke ut nei! Kristian hoppet først, Alan var supernervøs, så jeg etterlot han på toppen! Driiitgøy! 102meter, og i basehopp, NZs høyeste hopp. Man er festa til en wire på hver side, slik at man bare blir med wieren ned og lander på bulls eye. GENIALT! Jeg vet hva jeg skal dra pappa med på når han kommer!

Akvariumting senere på dagen, og jeg har aldri i hele mitt liv ledd så mye av å stå på noen krakker på et rullebånd for å ta bilde av teite fisker. Rett og slett!

Se flere bilder på facebook, og les bloggen til Anne Line også, www.alds.blogg.no

Vi har forresten flytta klokka én time fram, så nå er jeg 11 timer forran Norge.

3 kommentarer:

  1. vet ikke hvorfor jeg driver med denne selvpiningen - å lese bloggen din...! minner bare meg selv på hvor kjedelig det er å skrive rapporter og andre oppgaver dagen lang.. *sukk* jeg har såå lyst til å være der! høres ut som du virkelig lever livet fult ut!!:D det er veldig fint!! vi har snart høstferie, og jeg har lyst til å reise et sted - b i l l i g . . :/ synd det er langt og dyrt å dra til deg! kanskje vi snakkes en vakker dag! for håpentlig vis i høstferien min i uke 42..;)

    SvarSlett
  2. Skulle ønske du var her, dette er virkelig livet!! Vi må snakkes når du har høstferie, men da må du jo opp så tidlig om morgenen... er jo 11 timer forran nå, og når dere flytter klokka, blir det 12 timer..
    Reis til en billig plass, en plass hvor ikke turismen flyter over!:D Tipp lotto i morgen, så kanskje jeg ser deg her likavell? :D

    SvarSlett

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)