tirsdag 1. september 2009

Pizza og Taco!

Pizza er ikke helt det samme som den hjemme. Med loff-bunn, tomatsaus og spagettifyll, blir det ikke helt som mammas hjemmelagede.. Ikke som peppes heller egentlig. Men helt OK. Pizza her er forresten ikke middag, det er lunsj. Det er ikke tvil i om at jeg har fått matinntak her, kanskje nesten likt Langkloppukene mine. Taco til middag i dag. Heller ikke som hjemmelaget. Tacoskjell eller lefse og ost, men der stoppet likheten. Et rart salatblad, ost, stappet bønnestuing, gulrotsalat og artig smak på kjøttdeigen gjorde meg merkelignok, mett nok en gang. Gleder meg til taco til min kjære søster igjen, men det blir vel bare noe å glede seg til når jeg kommer hjem om 11 måneder.

Rart å tenke på at jeg har vært borte fra melhus en hel måned. En helt måned, 31 dager! Ganske rart å tenke på, har aldri vært så lenge borte før. Og lengre skal det bli. Mens min afternoon-kaffe ventet på å bli kokt, spillte jeg litt piano. Jeg spiller kun piano når barna ikke er her, selvfølgelig. Stu kom bort å sa at han endelig fikk bekreftet at jeg ikke hadde hjemmelengsel, i og med at jeg spillte glad-musikk!

Plukking, plukking og atter plukking i dag. Hele 23 bokser fant veien fra treet sitt og inn i kjøla. Altså 23 fulle bøtter. Det er valg og festival i Japan neste uke og uken etter det, og de vil ha mest mulig blomster fraktet opp innen da. På bildet ser man Leucodendron. De gule er Gold Strike, de rød, oppe til høyre, er Safari Sunset, og de rosa nede til venstre er Jester. Man får best utav de gule, men desverre er de mest utsatt av små kryp som jeg fryder meg over å drukne i insektgass hver dag. Hoho, noe må man le over.

Tim tok oppvasken for meg i dag, i og med at jeg tok hans oppvask i forrige uke. Jeg lovte han og Nicola at de kunne få se TV en gang jeg var barnevakt for de, hvis tok oppvasken hver gang jeg ba de om det. Grei deal for min del.

1. september i dag, det betyr ikke mindre at det er offisient vår på NZ! 19 grader i dag, selv om jeg går rundt å tasser i ullgenseren min enda. Geita har fremderles ikke poppet ut babyene sine enda, mulig det er på grunn at det tunge været. Jeg er kjempesikker på at vi blir overrasket av nok en thunderstorm i natt, det er skikkelig lummert.

Dagens oppdagelse: De drar alltid for gardinene i dette landet, når det blir mørkt. Rett og slett fordi de ikke har isolerte vindu, altså bare ett vindusglass. På Farmen hjemme, er det, om jeg ikke tar helt feil, fire vindusglass. Snakk om forskjell. Iallefall når huset her er sikkert 400kvm og bare en ovn og en peis.
Juhu!

2 kommentarer:

  1. I don't understand on your blog, but I like New Zealand. Are you from there?

    SvarSlett
  2. Hi! No, I'm not from NZ, I'm from Norway. I in NZ as a trainee trough www.agriventure.co.nz

    SvarSlett

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)