onsdag 2. september 2009

Feberfantasier og hamstring!

"On Tuesday the 18th August we made pikelets in the classroom. Mrs. Pringle had all the ingredients. She had her frying pan with her. We got into groups. I was in the group that wrote the recipe first and made their pikelets last. It was finally time for pur group to make pikelets. First we put egg in the bowl. Then Mrs. Pringle put the sugar in. We passed it around. Everyone got to beat it. Then we put the milk and flour in and then the baking powder. The mixture was finished. it was time to put butter on the frying pan and mixture it. I was looking at the pukelets and thinking, yum I can't wait until it is time to eat! Finally it was time to eat. The pikelets wew as yum as chocolate. We had some spares. Mrs. Pringle said she would give them to the teachers. It was a grat day for pikelets."

Historie skrevet av Isabel i dag på skolen, hun er bare 8 år, og jeg er mektig imponert over skrivingen hennes. Jeg har bare ikke funnet ut hva pikelets er. Kanskje jeg bare skal følge oppskriften hennes for å finne det ut?

Dagen har nok en gang gått i plukk og pakk igjen. Sendte like mange bokser i dag som i går, og like mange skal gå i morgen. Det er supert å ha noe å gjøre, og jeg koser meg skikkelig. Våren er kommet, sola er oppe og Sue lager ferske rundtstykker til lunsj hver dag.
Til helge kommer Anne Line på besøk, selv om jeg må jobbe, så gleder jeg meg skikkelig. Har heldigvis lørdags ettermiddag fri, og da må vi vel utforske Tauranga på ordentlig vis!

Jeg venter på å bli syk her nede. Nicola ligger å hyler av feberfantasier, oppå bronkitt. Isabel har nettopp blitt frisk fra feber og ørebetennelse med skikkelig verk, og sist men ikke mist hodelus. Tim begynner å få skikkelig hoste også, og Stu er nettopp stått opp av senga etter 5 dager liggende. Bare meg og Sue som står igjen... Jeg hamstrer Harry Potterbøker og Matrix-filmer i leiligheten min sånn i tilfelle.. Jeg kan jo ikke kjede meg OM jeg blir syk... God bless Swineflu!

Latest news direkte fra Nicolas soverom. Feberfantasier raser og frasen som kom nettopp var som følgende, oversatt til norsk selvfølgelig. måtte ta meg i å ikke le for høyt.
"De hadde feit-opp-konkurranse på skolen. Det var om å bli feitest fortest mulig. Det var Lilly som vant, og jeg skjønner ikke hvorfor." (Lilly er visstnok den feiteste jenta på skolen)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)