torsdag 29. oktober 2009

Drittforbanna!!


Ikke mindre enn verdens dårligste nyhet nådde meg i dag, det føltes iallefall sånn. Steiners, altså gården jeg skulle flytte til i desember, har gått så godt som konkurs. Bankrupt som de kalder det så pent her. Kursen har gått rett i dass på hestefronten, og som alle sier, og som jeg alltid har vært enig i; Hestebransjen er kanskje ikke den beste måten å gå konkurs på, men det er den sikreste. Det vil altså si at jeg er arbeidsledig fra desember av. Snille Stu har allerede ringt noen andre hestefolk som skulle sette opp ei liste av aktuelle som vil ha en ansatt. Nå er det bare eksport og import-kursen som er direkte rævva, så får håpe enten gallopp-sport eller noe annet snacks venter på meg. Siste utveien, som Stu sa, er dairy(melkekyr). Nå har det seg slik at 6 av de nye trainee'ene ikke har permanent gård ut sin "tid" heller, så de står forran meg i rekken av å få jobb. Nå er det ikke mange timene siden jeg fikk vite alt dette, så jeg har ikke stokket hjernen enda. Har forsåvidt ikke planlagt å presse cellene noe mer utover dette før etter denne helga er ferdig.

Pubnight i går, det er alltid like gøy. Masse folk, vi feiret Gards 21årsdag med "ja må han leva"(når han ikke hørte på) og jabbet massevis.
I helga går kursen til Whakatane og White Island. Jeg har allerede planlagt storbesøk på apoteket i morgen for å hamstre all slags mulige middler mot sjøsyke. Tviler på at øl og en sein natt hjelper på det in the first place, så noe må man veie det opp med. Ingefær er visst tingen, synd at jeg kaster opp bare av lukten.

2 kommentarer:

  1. Huff, så trist!! Hvorfor står de andre foran deg i køa?? Håper alt ordner seg! Jeg må si jeg blir veldig misunnelig om du havner på en stor melkegård!;D

    SvarSlett
  2. Ikke gøy å læs! Krysse alle fingra for at d årne sæ. :D

    SvarSlett

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)