mandag 19. oktober 2009

Siste sending av blomster på vei!


Endelig tid til å plassere fingrene på tastaturet til fordel for bloggen min også, det har vært fullt opp de siste dagene. Eller, jeg prøver å spille dårlig-samvittighet-for-å-bruke-internetten-for-mye, så jeg sitter ikke mange timer foran laptoppen min, iallefall ikke hver kveld.
På lørdag var det pubnight, møtte noen av de nye gale trainee'ene, og lo med de samme gamle! Pubnight igjen på onsdag, og jeg gleder meg som en liten unge på julaften, og enda mer til fri i helga, jeg og AnneLine bare faktisk. I og med at vi er manisk jabbsjuke for øyeblikket, så blir helga tilbringt snakkende.
Vi tenker oss til Gisborne, som forsåvidt er den første byen i hele verden som får oppleve min kjære søster Ingvild som 30åring.

På lørdag var det endelig duket for Country Fair. Det minnte litt om en norsk 17.mai feiring i gamledager, da jeg var 10 år og hoppet rundt på en hoppestokk på gimse skole, bare at det var country. Isabel og Stardust skulle i ilden for å dømmes i 3 forskjellige "deler". Leiing, utspørring og rasepresentasjon. Isabel og Stardust vant 1.plass i utspørring, 2.plass i rasepresentasjonen og 3.plass totalt. Kjempegøy. Det var også kåring av lam og geitekillinger, som forsåvidt er enklere å ha med å gjøre enn kalver.
Ellers på country fair var det kakekonkurranse/auksjon, hvor man kunne vedde på hvilken kake som kunne gå for høyest mulig pris. Muffinskonkurranse, små karuseller, rifleskyting, og turer på traktorhenger. Jeg har dessverre ikke tatt meg "tid" til å kaste bilder inn på dataen min, så det får bli til en annen gang. En kjempeopplevelse, enda jeg bare var der i noen timer før jeg måtte hjem for å fullføre min første hele arbeidsdag på mange dager.

Nå er formen min helt på topp igjen, og det føles kjempebra! Jeg er i 100, kanskje, bare kanskje fordi vi har siste sending av blomster på onsdag. Bortsett fra ca 10 bokser i november (som er ca 0,1% av alt jeg har sendt hittil) så er jeg ferdig med picking, stripping, grading, gassing og packing FOR GODT! Det er ikke en ille jobb, det er det absolutt ikke, men når man ser fram til noe nytt, er det godt å se en ende, og sette pris på den enden som er. Planen framover på Dusky farms er geitebabygutter som skal kastrers på den "humane" måten. Altså dra et gummitrikk rundt de edlere deler, og la de falle av etterhvert. Stakkar bebiser... Bortsett fra geiterne blir det pruning igjen. Ikke med hagesaksa denne gangen, men med motorsag og liten-saks, som jeg har blitt svært god venn med de siste månedene.

1 kommentar:

  1. ha itj d skjedd nånn ting uka hær eller?? savne oppdateringa..:p

    SvarSlett

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)