torsdag 3. desember 2009

Ku!


Da har den harde hverdag begynnt, jeg ligger lys våken på sofaen min, klokka har akkurat passert halv 8 om morgenen, Åsa ligger å sover og kyrne er ferdigmelket. For min del startet dagen klokken halv 5 sammen med Gordon, som er min nye vertsfar, og Blue, hunden som redder kyrne fra å bli oppbanket av meg.

Melkinga går greit, min andre melking gjorde jeg alene sammen med Gordon i morges mens Åsa fikk seg en velfortjent sovemorgen. Hun har vært opp halv 4 hver eneste jobbmorgen siden hun kom hit i samtidig som vi ankom NZ sammen, i begynnelsen av august.
Shopping av støvler med gnagsår og blemmer på kjøpet i går, i tillegg til litt fjøsklær. Ganske gøy å kjøre gårdsbilen, spessielt når det regner. (glatt i hagene der kyrne står)

Reporua er en merkelig plass. Det er 3 butikker i "sentrum". En liten daglighandel, hvor 50% av varene er alkoholholding. Et postkontor som også selger støvler, regnklær og andre fjøsklær og jur-kremer og striglebørster. Og selvfølgelig et eget stort kjølelager for øl og en stor hylle med vin.
Den siste butikken er en Vet-Shop, altså en vetrinærklinikk, som OGSÅ selger alkohol. Det skal ikke stå på øl! Lengre borti gaten ligger pubben, som også har "take-away" på sprit.

Det tar ca 20-30 minutter opp til byen, som er litt mer spennende enn Reporua.

Øverste bildet er utsikten fra stuevinduet mitt, rett opp til shedet hvor jeg jobber. Så et bildet av kjøkkenet. Mamma syntes ikke det var "så værst ryddig", det tar jeg i en positiv vri! Nederst sitter Anneline i sofaen min, nytatovert og happy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)