torsdag 24. desember 2009

Halvveis!

Klokka er 15.00, det er julaften, jeg er ferdig på jobb og ligger på sofaen. Akkurat som jeg skulle vært hjemme. Bortsett fra at jeg ligger i shorts, det er 33 grader ute og enda varmere inne, har vært på julegaveshopping i kortbukse og barbeint, spist sushi til julelunsj og spist is i bilen med vinduene oppe.

Jeg vedder den flotte bilen min (som har kommet hjem fra reparasjon) på at vi får enten takeaways eller ferdiggrillet kylling til middag ikveld, på selveste julaften, med ikke mer enn en ussel salat til. Jeg blir litt sinna over at de ikke tar tradisjonene litt mer seriøst som New Zealandere, spessielt når de har to studenter fra utlandet på besøk. Det står i kontrakten at vi skal få oppleve skikkelig NZ jul her nede. Mulig dette ER jula, men når det hverken er middag i kveld, eller i morgen, så kan de ha det så godt. Jeg har det iallefall bra. Så lenge jeg har colan min, snusen min, kjæresten min og noen timer fri til å slappe av,så er dette akkurat hva jeg trenger.

Selvfølgelig blir det ikke jul her nede, men man må ofre bort jula når man reiser til andre siden av jordkloden over vinteren for å få opplevelser som er verd det!

God Jul alle sammen, jeg skal oppdatere hvordan den "ekte" NZ-jula blir, altså 1.juledag

I kveld skal jeg ut å melke klokka 7, så er vel ikke i seng før i 11tia. I morgen er melkinga ca kl 12, så om noen vil ringe, ring gjerne mellom 9 og 11!

God jul!

1 kommentar:

  1. så merkelig...:/ neste år blir ei flott jul vet du!:D kommer til å savne deg 4. juledag når familien din, MB og andre kommer....

    SvarSlett

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)