mandag 28. desember 2009

Ferie!

Det er en grunn til at jeg ikke er så hissig på blogging for tiden, selv om jeg har mange mange timer fri midt på dagen hver dag. Enkelt svar: Prison Break. Jeg har fått hekta på Prisonbreak, og heldigvis for meg, så har jeg alle fire sesongene tilgjengelig.

Første juledag var som forventet. En relativ enkel lunsj, til julelunsj å være. Så en varm melking midt på dagen, før jeg og Åsa kræsja i sofaen, hun med julegaven sin, The Sims, og jeg med Prisonbreak.
Julemiddagen på julaften var så godt som takeaways. Butikkgrillet kylling, med brød og litt salat.
Det er finvær for tiden, litt for fint ifølge bonden. I går kveld opp til middag ble jeg møtt med et glass champagne. Det regnet! I stor forskjell til min "gamle" vertsfamilie, som HATET regn, feirer de med champis når det regner her. Det har vært tørt i over en måned her, det vil si at gresset vokser dårliger som fører til at kua melker dårlig. Når det ikke regner, er det lite vann i nærheten, vi får ikke vannet paddockene, det er ikke nok vann til å spyle og vaske ned helt 100% etter melking, bare så vidt nok til å holde vanntrauene i paddockene fulle til kua. I dag har det regnet konstant, og det er varmt og herligt. Etter melking i morrest, møtte jeg og Åsa opp kl 9 for å jobbe, men vi fikk beskjed om at vi hadde ferie! Fra i dag av, og til 7.januar skal jeg nyte en velfortjent ferie.

Nyttårsaften blir i Gisborne, og da blir vi de første i hele verden til å se ett helt nytt år! Etter det blir det muligens tur helt opp til nordspissen av nordøya, en ganske lang kjøretur, men der oppe er verdens største og mest spetakulære strand og sanddyner. Sandbording (snowboard på sand), kitesurfing(surfing med en slags fallskjermgreier) og bading!

Ellers er det lite spennende som skjer. Jeg ble stoppet av politiet en kveld i Rotorua(byen) faktisk. Kjørte i mitt fornøyde tempo da jeg så blålys og sirener bak meg. Han blinket meg inn, og så pliktoppfyllende nordmenn er, så stoppet jeg. Han spurte litt strengt om hva fartsgrensen var i byen, og når jeg svarte "60kmt???", så kunne han opplyse meg om at jeg hadde kjørt i 71! Etter en alkotest og framvisning av det flotte førerkortet, ønsket han meg god tur videre, en god kveld og et godt nyttår. Ingen bot! Juhu!

Da skal jeg stikke i dusjen for å få av meg litt vel mye kudritt, vaske litt klær, pakke og dra opp til Roy Rd, Tawa Ridge Palace, som huset til gutta heter!

Godt Nyttår!

1 kommentar:

  1. ååh.. litt misunnli kan man si...!;) høres ut som du har det storartet!:D flotte greier!:D Godt nytt år!:D Du får sende en SMS og fortelle hvordan 2010 er!;)

    SvarSlett

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)