torsdag 5. november 2009

Ny jobb! - igjen!


Dagene går som vanlige, - blomster, pruning, ugress og pubnights.. I helga har jeg fri igjen, ære være for dét, og vi skal ikke gjøre en dritt.. Helt ærlig!

Ny jobb! Etter beskjeden om at heste-dritt-plassen er misslikt av banken, fikk jeg beskjed om at alt var i full gang til å finne meg en gård. Først fikk jeg halvveis tilbud om en geitefarm nede på sør-øya, men takket nei med en gang. Jeg vil rett og slett ikke flytte fra Anne Line og alle de andre rundt om kring her oppe!
Robyn ringte og spurte om jeg ville flytte til Åsa's gård litt sør for Rotorua! Da flytter jeg dit 1.desember, vi får eget hus selvfølgelig, og nesten alt ansvaret for 575 helårs-melkende kyr! Jeg vet egentlig ikke så mye om gården enda... Jackie (min nye vertsmor) var seminarleder, så henne har jeg truffet før. Virker lovende. Eneste som bekymrer meg bemerkelsesverdig (jeg er ikke den som bekymrer meg) er at vi må lage frokost og lunsj selv. Bare så alle vet det, så forsvinner de høyt velkommende kiloene allerede første uka på den gården. Heldigvis har Åsa meldt seg å lage mat til meg, hvis jeg tok meg av vaskingen! DEAL!

Hurra for mamma'n min som har bursdag på lørdag!

5 kommentarer:

  1. Så gøy altså!=)) Du kommer til å bli veldig glad i kyr!!:D Vil tro du mente 575 melkende årskyr?;) hehe.. siden det er fysologisk umulig at de melker hele året:p Gleder meg sånn på dine vegne! (Ikke på å stå opp da...) -men alt du kommer til å lære!! Håper jeg får være med deg tilbake en gang...:O)

    SvarSlett
  2. Marit, jeg har ikke snøring på kyr, så når jeg fikk beskjed om at de melker hele året, så må jeg nesten tro på det?? De fleste har pause ca en mnd her nede med melking, men denne gården melker visst hele året.. snedi, jeg skal finne ut mer om det seffern:D
    Du skal nok være med meg tilbake ja:D

    SvarSlett
  3. Joda, besetninga melke nok hele året, men hver ku gjør itj d:) Dvs at dæm sannsynligvis har spredt kalving:) kanskje vår-kalving og høstkalving? du kjæm t å lær MYY d e kjæmpearti!! Æ glæ mæ t å bli me!:D blogg masse!! e d læng igjæn?=)

    SvarSlett
  4. æ har tij peiling, d e du som e utdanna her:D
    blogge sikkert mer når æ flytte, for d e null å blogg om her iværtfall:D

    SvarSlett
  5. hehe, ok da.. D e itj nå mer du kan lær mæ om derre blomster`n før du fløtte da? Føle itj at æ kan så my... :p plante man små planta? en gang i åre? eller e d stauda, så dæm kjæm tebake å kjæm tebake? Kan man høste blomster hvert år av samme tre? etc..:o)

    SvarSlett

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)