søndag 21. februar 2010

"The Queen from far far up north in Norway"

Må nesten bruke stille-tiden til å kaste inn noen bokstaver her inne også. I stilletid menes det en OL-gren hvor sverige deltar og hvor norge ikke imponerer noe særlig. Ikke snakk om 30km skibytte her, men Ishockey. Åsa ligger omtrent på TV'n, jeg har endelig fått henne sportsinteressert. Var egentlig ganske gøy i morges selv om Northug viste fram sin sterkeste side av seg selv. Åsa surfet bokstavelig talt på sofaen i 15km! Og i medaljesermonien med "Du gamla du fria" for full hals. Ganske gøy å være to nasjoner i huset! I går var vi faktisk representert fra norge, sverige, canada og tyskland i sofaen vår, og swoopa 5 OL-kanaler for å følge med på alle nasjoner. Dumt for de andre at det var overtall i nordmenn!

Det er utrolig mye fokus på NORWAY og NORWEGIANS og VIKINGS og POLARBEARS og LUNCHBOXES på TV'n for tia. De har fått med seg at vi har desidert mest medaljer i OL-karrieren vår, at Bjørn Dæhlie har mest medaljer av noen andre OL-utøver i verden, at Northug er sinnsyk i spurten. Bjørndalen er "The King", og Svendsen er "The Crown Prince" her også, og for å ikke snakke om Bjørgen! "The Queen from far far up north in Norway". De har faktisk prestert å si at hun bor sååå langt nord at hun har ingen å trene sammen med. Ikke en gang treneren vil bo så langt nord, så hun trener (visstnok) mange måneder til sammen helt alene. Kult å si til folk at jeg bor lengre nord... Om dere ikke visste det fra før så har Norge snø hele året rundt i skogen, i byene er det rulleskifelt og sykkelfelt det samme, og skiskyting ble oppfunnet fordi vi kriga mot russerne på ski. Kan vel bare lure på hvorfor Kazakstan og slike land er gode i skiskyting...

Som sagt er de veldig opptatt av Norge, til Åsas store sorg. På alle skiløp (fortsett fra skybytte-løpet), så har de ikke vist navnet til en svenske en gang. Alle norske løperne er i fokus hele tiden, de nevner hele tiden at Northug har bilde av andre løpere rundt i hele huset sitt hjemme i norge, bare for å motivere seg til å trene mer, de har bakgrunnen til alle norske løpere. Jeg er sikker på at av alt OL-snakk, så er norge og nordmenn 50% av det.

Forutenom OL er det småting som skjer. Gordon har jeg ikke sett siden før jeg dro ut på tur. Han er på ferie en plass uten mobildekning, og det merkes at vi trenger han når det har gått vannlekasje i hovedanlegget for påfylling av vanntrauene på 60% av paddockene. Har stått i tilsammen 2 timer i dag, med støvelen nedi trauet for å få det til å fylles. Samme må gjøres i morgen før vi får grave opp røret med traktoren. Ikke kult å gjøre det i mørket. Naboen er heldigvis til god hjelp, men bare over telefonen, ettersom han er på sørøya, men med mobildekning.

Vår Sør-Øytur nærmer seg også med stormskritt. 5 mars setter vi oss på bussen vår, og der skal vi sitte i 14dager i strekk. Litt over 500mil skal tilbakelegges, og etter å snakket med folk som har vært med på akkurat den turen før om årene, er det fyll fra dag én. Glad jeg ikke er stordrikker, så kan jeg heller ta litt sladderbilder isteden. 30 gale traineer, alle kjenner alle, rundt om kring i øde sau-land for å se alt mulig slags rart. Har ikke bestemt meg om jeg skal ta med PC'n enda, blir vel mye å drasse på og passe på.

Har en storplan om å dra over sjøen rett etter sør-øyaturen, ettersom jeg har fri fram til jeg drar hjem. Planen er egentlig Australia, men Fiji, Samoa, og andre av de småøyene frister litt også. Spørs hva Oleerik vil, det er forsåvidt det samme for meg.

Ellers går tiden mest foran TV'n om dagene. Det er for varmt å tilbringe tiden ute midt på dagen, og vi er så heldige at vi har alle de "viktige" sendingene på morgenen og formiddagen.

Ingen bilder i dag heller, desverre, internetten vår yter kun et minimum av det jeg egentlig ønsker.

1 kommentar:

  1. Så morsomt!!:)) trodde Norge var et lite drittlang ingen hadde hørt om jeg..:p hehe.. Det må være veldig gøy å se OL der nede!!

    SvarSlett

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)