tirsdag 23. februar 2010

Heia Sverige!

Den travleste dagen hittil har startet. Jeg sitter å ser at norge ikke tar medalje i stafettsprint, og planlegger resten av dagen. Hadde melking i morrest, startet dagen 03.30. Ettersom Åsa skal straks hoppe fallskjerm, må jeg ta all jobbinga i dag, helt greit forsåvidt. Men det skulle jeg gjøre kun hvis hun tok "etter-melkings-stenge-inn-kyr osv..", slik at jeg fikk dratt ned forran TV'n halv 8 for semifinalen. I den lille 20minutterspausen mellom semi og finale, måtte kua jages 2km, pluss et gjerde som måtte taes ned og flyttes til en annen plass. Så svett i ullgenser er det lenge siden jeg har vært.
Første dagen på 2 måneder jeg er såppas påkledd i dagslys, søravinden har kommet nok en gang. 15grader når det er overskya, 30 om det blir sol. Ingen mellomting.
I tillegg er det skihopp, som jeg må switche over for å se omtrent annethvert 5minutt, og er ganske fornøyd med bronse der og igrunn. Blir vel ikke mindre mobba nå som Sverige nok en gang er bedre enn norge i ski. Håpet er større i herrenes finale, hvor sverige ikke er kvalifisert. Da slipper jeg den byrden å bære.

Det er hardt å bo sammen med en hardbarka svenske i disse OL-tider. Ishockeykamp her i går kveld, Anders og Åsa var omtrent oppi taket under hele kampen. Til og med jeg ropte "HEIA SVERIGE" da... Samme som oss nordmenn om hos svenskene, vi unner hverandre seier om ikke hjemlandet vinner. Heller det enn finland og danmark osv...

Nevne en ting, har akkurat hørt 2,5 vers av ei Heia-sang norges patrioter på tribunen har laget for Northug. De prioriterte faktisk 5 minutter for å høre på trøndersk karsksang. "All the norwegians is showing off with their tribute song for the their skiers"

Har akkurat funnet ut at gode Gordon ikke har samlet inn Åsas timelister idetheletatt siden hun startet, og kommer ikke til å samle inn noen av oss sine idetheletatt. Likevell får vi betalt for 45 timer i uka. Han setter opp jobb til oss, som tilsvarer omtrent tid det tar å jobbe. Helt greit for oss, og STOR forskjell fra Dusky Farms, hvor de telte hvert eneste 5minutt jeg jobbet. Må bare nevne at jeg fremderles har 25 minutter for lite iforhold til timene jeg skrev. Håper virkelig de ikke krever at jeg kommer tilbake bare for de minuttene. -eller trekker fra kontoen min. Vet aldri!

Da skal jeg fortsette å se på "the norwegian sprinter, Northug!" og "Long legs Pettersen".

1 kommentar:

  1. Hardt å vær me svenskan? Vi slo dæm jo lett da!;) http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/ol/direkte/article2573563.ece

    SvarSlett

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)