mandag 15. februar 2010

12 minutter igjen av internetten...


Rart at jeg ikke har hatt "tid" til å skrive noe her, når jeg har vært småturer innpå internett annenhver time siste dagene.

Ligger på Luxury Appartments i NYDELIGE Mount Maunganui i Tauranga. Har vært her siden torsdag, og utsjekkingsdag blir i morgen, altså mandag. Som mamma også sier, er dette den fineste plassen på jord, det vises kanskje på bildet. For de med greie briller på nesa, ligger vi på hotell/motellet helt ved foten av fjellet, vegg i vegg med "twin towers", de to små tårnene der ute på høyresiden av halvøya. Havutsikt, kan se ansiktsutrykket på folk som bader på stranda, kan lukte maten til mannen som spiser på resturanten nedenfor oss, og for å ikke snakke om detajlene rundt badetrusa til DE 100 MANNFOLKA SOM HAR KONKURRERT I SURFE-BADEVAKT-KONKURRANSEN her i helga. Rett utenfor døra vår. Egentlig glad jeg ikke har en sånn slitsom jobb, tenk å konkurrere i varmen her, når vi på tribunen får heteslag. Har selv hengt på sofaen de siste dagene med noe jeg tror er heteslag. Feber og litt diverse dehydrerte greier, og ikke særlig glad for at airconditionen ikke kjøler ned HELE den store leiligheta vår på sikkert 70kvm.

Har slappet av her i mange dager. Mamma og pappa har fremderles ikke helt (etter min mening) klart å snudd døgnet, så de er oppe tidlig om morgenen, og går rundt, eller oppå The Mount, kallenavnet på fjellet vårt her uttpå.

OleErik har tilbringt 5 dager av ferien sin sammen med oss, til min store glede, og det ser ut som han går kjempegodt overens med både mamma og pappa. Ikke så vanskelig når han drikker BÅDE øl og konjakk kanskje...

(prøver å publisere litt innlegg hele tiden her, har ikke helt minuttoversikt over hvor lenge jeg ha igjen av internetten min, så kom det ser litt uferdig ut, så kommer det mer i morgen)

Gard og Anne Line har også okupert sofaene med dyne i noen døgn, som var helt greit for mamma og pappa sin den,kan ikke kaste bort en kvadratmeter av leiligheta visstnok!

I morgen setter vi kursen mot Auckland, hvor vi skal være den siste natta og dagen mamma og pappa har igjen i NZ. Siste shopping og å for å prøve å få mamma oppi Sky Tower for å se den fantastiske utsikten.

Sender de på flyet tirsdags kveld, og da er det rett hjem til en fridag før kua savner meg igjen. Ikke lett å være en slags bonde når man har mest lyst på fri! Bare noen uker igjen til fri igjen, så faktisk, om jeg regner litt på det, er det ikke mer enn tilsammen 2,5-3 uker igjen med jobb før jeg er ferdig på New Zealand. 7 uker til jeg sier farvell til Reporoa, og inn der skal jeg ha 3-4 uker ferie og!!
Kjære vene, det er ikke farlig når alt er bare velstand!

3 kommentarer:

  1. koffer fikk ikke æ dit å sjå???
    det va jo nice der da:-).

    SvarSlett
  2. d e jo, å har vært anneline sin yndlingsplass sea æ tok ho me ut dit i august eller nå sånnt, så ganske rart at ho itj jor d ja :D Hoho!

    SvarSlett

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)