søndag 31. januar 2010

Innlegg nr 100.




Da er jeg på mitt innlegg nummer 100. Foruten et par innlegg som ble skrevet før jeg dro, har jeg faktisk klart å avsette utallige timer her nede, for dere der hjemme. For å skrive hva som skjer, hva jeg gjør, og at jeg har det bra. Bloggen har også vært for min egen del, som en dagbok jeg kan se tilbake på i morgen, om ett år, eller om 10 år.
Har vært borte fra norge i nøyaktig seks måneder, og for dere som savner meg, et halvt år i livet deres er forbi, uten meg. Haha! Hvis alt går etter planen, kommer jeg hjem tirsdag i påska, som er 2.april. Det er kun to måneder unna. Helt sykt at jeg har vært her 3/4 av tida mi her nede.
Mamma og pappa kommer på besøk om ei uke, da har jeg fri, så er det hard jobbing igjen til vi drar på felles busstur rundt Sør-øya i et par uker i mars. Noen dager jobbing igjen, så er det hjemreise.

Alt jeg skal rekke på den tiden. Det er så mye jeg ikke har gjort. Men ejg har gjort mye og da, jeg skal ikke klage.

Åsa har hatt ferie siste uka, så jeg har jobbet alene. Helt greit, og alt har gått etter planen. På onsdag hadde vi gravidtets-testing på alle kyr, inkludert de som har vært "tørre" i ett år. 23% var tomme, så de fleste av de blir sendt som hundemat iløpet av de nærmeste ukene. Juhu, ettersom det blir mindre kyr å melke.

Vi "tørrla" 23 kyr på fredag, som vi sorterte ut av de tomme som var skadet, gått på antibiotika, hadde for store jur til å trives og diverse. Hoppet over 32 timer med melking for de stakkar dyrene,så tok vi de inn igjen for behandling. Sprøytet oppi juret deres, en sprøyte i hver spene med en planding av penicilin og protein, som gjør at de slutter å produsere melk, og til slutt en sprøyte med "teat-seal", som kan oversettes til jur-tetter. Det lignet mistenkelig mye på spakkel, kjentes sånn ut og.

Nå har jeg frihelg! Stakkar Gordon som melker alene, og har all jobben alene i helga, men det er rett og slett ikke min buissnes har jeg bestemt meg for. Fikk fri på mandag og, eller, han BA meg om å ta fri på mandag, ettersom det er helligdag, og han har måttet betale meg dobbelt om jeg jobba. Auckland har bursdag. Hurra for Auckland.

Åsa kommer tilbake på onsdag, da er det bråjobbing fram til lørdag før jeg tar bilen min og setter snuten mot Auckland Airport for å hente Høgset 1 og 2.

1 kommentar:

  1. Og det ble med innlegg nr 100? :p hehe.. enn at æ ha lesse all! d ha gått fort! kjæmpearti!

    SvarSlett

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)