søndag 12. juli 2009

3 uker til avreise!



Da har jeg endelig fått alt bekreftet. Eneste jeg mangler er billetten i hånda. Jeg har også fått vite hvor jeg skal bo og jobbe, og heldigvis havnet jeg på Nord-øya, som alle skryter sånn av. Ikke nok med at jeg havnet på nord-øya, hvor det er varmest, men også på nordkysten, bare 30 minutter fra Tauranga, som er den fjerde største byen i New Zealand. Her skal jeg være i 5 måneder i første omgang.

De driver med Leudodendron og mange andre blomster, som (sikkert) skal høstes, gjødsles, sås og så videre. Fikk et langt brev fra familien jeg skal bo hos, og allerede vet jeg at jeg kommer til å stortrives. Jeg får mitt eget hus/leilighet på gården som er 83 acres (3500 mål). Familien er en gjeng på 5 stykker, en mor og en far selfølgelig, og tre barn på syv, tolv og tretten år. De driver med terrengsykkling, rugby, hockey, musikk og dansing i tillegg til krøtterne, geiterne og blomsterne. De har eget basseng på gården sin, og de bruker ofte å ta den 15min lange turen til kysten om sommeren for å bade og svømme der også.
Og sist, men ikke minst, har de også en hund, en skikkelig familiehund, som de skrev.

Nå begynner det å gå opp for meg at jeg kun har en uke igjen hjemme, i og med at jeg bor på fjellet i to uker framover. Jeg bekymmrer meg fremderles for pakkingen, jeg har ingen anelse om hva jeg skal ha med, hva jeg skal ta med som gave, hvilke klær, hvike "duppeditter" og så videre. Men det kommer vel. Har fremderles troen på at det er butikker i NZ..

5 kommentarer:

  1. Flaks at du har så god erfaring når du kjæm dit. Farm Town e kjekt ;)
    Kjæms t å savn dæ æ. Skjønn itj helt at du ska fær enda æ heller :S

    SvarSlett
  2. Marit Reitan Sandvik27. juli 2009 kl. 01:47

    Så flenk du e t å skriv! Glæ mæ t å låsså herren så fort den oppdateres! Prøvd å finn en funksjon da æ blogga hær, som gjør at man kan få nyhetsbrev, på en måte.. men fann itj ut av d, så æ får vel bærre besøk bloggen din ofte;))

    SvarSlett
  3. Tru kanskje den funksjonen du lete etter e helt øverst på bloggen, som i "merk blogg" eller "følg blogg"?

    SvarSlett
  4. Jepp! d tru itj æ d va før! -men no e æ registrert i "følg blogg";)

    SvarSlett

Husk og skriv navn på hvem som kommenterer=)